10,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41928
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2277

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ابنيه سنتي ايران

دانلود تحقیق درمورد ابنيه سنتي ايران

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد ابنيه سنتي ايران

با دانلود تحقیق در مورد ابنيه سنتي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ابنيه سنتي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ابنيه سنتي ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ابنيه سنتي ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:79 صفحه

قسمتی از فایل:

چون ديوارها فرو ريزد و لانه كبوتران ويران شود ،

به‌ آسماني نگاه كن ، همسايه

آن كبوتر كه از فراز شهر پرواز كرد و از نظر گريخت

يادهاي ماست

يادهاي جمعي ما ،

خاطراتقومي ماست

كه ما را با يكديگر آشنا مي كرد .

خانه ، مظهر مسلم آرامش يافتن ، در درون و خود را از دغدغه «بيرون» وارهاندن است و در آغازنيز براي رسيدن به اين هدف اصولي ، انسان نقشه آن را طرح كرد و در اين نقشه ، ساختمان يك بنا ، تعادل و انسجام ميان اجسامي كه آنها را به توازن و تناسب و با توجه به طبيعت ذاتي آن اجام و با عنايت به طبيعت ذاتي انسان برپا ساختند . در اين هماهنگي يكايك اجزاء به كمك يكديگر ، كلي را تشكيل مي دهند و فضايي را بوجود مي آورند كه در حقيقت نمايانگر فضاي عالم نامتناهي است .


3-4- فرم بنا

خصوصيات كلي فرم بنا در اين مناطق به قرار ذيل است :

الف-ساختمانها بصورت حياط مركزي و نيمه درون گرا

ب-حداكثر استفاده از سايه و كوران هوا

ج-ارتفاع اتاقها زياد و پنجره ها بلند و كشيده

د-ايوانها وسيع و مرتفع

ه- عدم وجود زيرزمين

و.طاقها غالباً مسطح

ه-در اين كناره اكثر ساختمانها نيمه درون گرا هستند و اطاقها در اطراف يك حياط مركزي قراردارند . فرق عمده اين ساختمانهاي حياط مركزي با ابنيه مشابه در مناطق فلات مركزي ايران در اين است كه با وجود آنكه اين ساختمانها درون گرا مي باشند ، ولي ارتباط آنها با فضاي خارج كاملا بسته نيست و پنجره هاي بلند و مرتفع و ايوانهاي وسيع رو به فضاي كوچه و يا ميدان در طبقات دوم و خصوصاً سوم ساختمان دارند . (اشكال 8-4و11-4) . دليل اين امر بدين لحاظ است كه به منظور استفاده از تهويه دو طرفه هوا در داخل اتاق و كاستن از شدت گرما ، با باز كردن پنجره هاي رو به حياط از يك طرف و پنجره هايي روبه كوچه از طرف ديگر اين تهويه صورت مي گيرد . همچنين هنگام عصر و غروب كه از شدت آفتاب كاسته مي شود ، اهالي در ايوانهاي خارجي رو به دريا مي نشينند و از جريان بادي كه بين درياو ساحل وجود دارد لذت مي برند .

ايوان در اين منطقه از ساير نواحي از ايران بزرگتر است و فضاي بسيار مهمي در ساختمان محسوب مي شود . در فصول گرم كه مدت آن حدود نيمي از سال است ، اغلب فعاليت هاي روزمره در داخل ايوان انجام مي شود ، زيرا در ايوان هم تهويه به خوبي صورت مي گيرد و هم در زير سايه قرار دارد . خانه هاي مسكوني در اين بندر همانند خانه هاي مسكوني در ساير اقليمهاي ايران ( به جزء اقليم معتدل و مرطوب جنوب درياي خزر ) به صورت حياط مركزي است يعني حياط در وسط خانه و اطاقها در اطراف آن مي باشد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر