6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42646
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1574
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دفاع مقدس

دانلود تحقیق درمورد دفاع مقدس

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد دفاع مقدس

با دانلود تحقیق در مورد دفاع مقدس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دفاع مقدس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دفاع مقدس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دفاع مقدس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

شروع جنگ

31 شهريور 1359 با حمله هوايي عراق به چند فرودگاه و تعرض زميني همزمان ارتش بعثت به شهر هاي غرب و جنوب ايران . جنگ هشت ساله آغاز شد. اين جنگ 19 ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و چند روز پس از آن اتفاق افتاد كه صدام حسين پيام الجزاير را در برابر دوربين هاي مطبوعاتي بغداد پاره كرد. ارتش ايران در زوزهاي اول به دليل آماده نبودن . به چند شهر عقب نشيني كردند و عراق شهر هاي كشور ما از جمله خرمشهر را فتح كرد اما بعد از چند ماه دلاوران ايراني توانستند نيروهاي عراق را از شهر هايمان بيرون كنند.

 

علل شروع جنگ

صدام حسين قبل از حمله به ايران دليل حمله را مشكلات مرزي بيان كرده بود اما مي دانيم كه او مي خواست ايران را فتح كند و شط العرب را بگيرد و اين حر ف ها با نه هاي او بود.

 

ايران در زمان جنگ

جمهوري اسلامي ايران در طول يك سال و چند ماه قبل از وقوع جنگ تحميلي، با فشارهاي برون مرزي متعددي روبرو شد:
جنگ تبليغاتي، سياسي رواني؛ محاصره اقتصادي؛ بلوكه كردن دارايي‌هاي ايران؛ تهديدات نظامي (مداخله نظامي در طبس و ...)؛ تحريف ماهيت انقلاب اسلامي در عرصه بين‌المللي؛ دامن زدن به تروريسم و ناامني داخلي و حمايت از آن.
هدف از اين اعمال، بدبين ساختن افكار عمومي جهان نسبت به انقلاب اسلامي، جلوگيري از شناسايي سياسي جمهوري اسلامي و فراهم ساختن زمينه هاي جنگ عليه ايران بود. هدف اين بودكه هرگونه برخورد با ايران، در عرصه بين‌المللي، اقدامي در جهت بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه ومطابق خواست جامعه جهاني جلوه كرده و توجيه پذير باشد. هدف اين بود كه نگذارند نهضت امام خميني (ره) به عامل تأثيرگذار در تعيين نظم استراتژيك جهان تبديل شود.

بالاخره ايران پس از 8 سال جنگ طبق قطعنامه 598 جمگ را به پايان رسانيد.

قسمتي از پيام امام خميني(ره) راجع به قطعنامه 598 و شرايط سياسي آن روز چنين است:
...
من با توجه به نظر تمام كارشناسان سياسي و نظامي سطح بالاي كشور كه به تعهد و دلسوزي و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم و در مقطع كنوني آن را به مصلحت انقلاب و نظام مي‌دانم و خدا مي‌داند كه اگر نبود انگيزه‌اي كه همه‌ما و عزت و اعتبار ما بايد در مسير مصلحت اسلام و مسلمين قرباني شود، هرگز راضي به اين عمل نمي‌بودم و مرگ و شهادت برايم گواراتر بود                              

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر