7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42652
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2776

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني

دانلود تحقیق درمورد راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني

با دانلود تحقیق در مورد راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راه هاي افزايش با نشاط سازي مدارس و ارتقاء سطح بهداشت رواني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

بي شك زيباترين ندايي كه از دوران مدرسه هنوز در خاطر داريم نه صداي گام هاي پر صلابت معلم نه انعكاس تركه ي ناظم در راهروي كم نور و خلوت نه هق هق گريه از يك نمره ي كم ، بلكه صداي خنده ي شادمانه ي كودكي مان است و دلنشين ترين تصوير چهره ي متبسم معلم،‌ناظم، مدير و مستخدمي كه همگي دوستمان داشتند.

شادماني هديه اي نيست كه در مدرسه به كودكان پيشكش كنيم، كودكان بي دليل شادنند. تنها بايد كوشيد تا دلايل ناشاد كردن كودكان در مدارس را كم رنگ تر ساخت.

بحث پيرامون فوايد و اثرات روحي و جسماني شاد بودن بسيار است.

فلاسفه، پويندگان راه حقيقت، عالمان علوم انساني و خير انديشان  همگي به دنبال اين بوده اند كه چگونه انسان را از قيود ملال آور زندگاني برهانند چگونه شيريني رها زيستن و وارستگي را به ارمغان آورند چگونه هر لحظه شدن را جايگزين هماره بودن نمايند و كوتاه اينكه چگونه شادماني كودكانه زيستن را به زندگي آدميان باز گردانند.

حال اگر اهتمامي شود تا اين موهبت الهي يعني شادي كودكانه كه عميق ترين و متكامل ترين فلسفه ي نگرش به زندگانيست از همان ابتدا در تكاپو ي پرورش و ْآموزش زير گام هاي ديسيپلين و قواعد خشك و خداي ناكرده كاستي هاي شخصيتي دست اندر كاران آموزشي و

 پرورشي پا ما ل نگردد، آينده اي را براي فرزندانمان رقم زده ايم كه بايد در انتظار يك انسان سالم و بالنده باشد.

شادي و سرور كه تنها وسيله ي مبارزه با كاهلي، خمودگي و سكون است موجب بالا رفتن اعتماد به نفس دانش آموزان،‌تسريع روند آموزش،‌كنترل و كاهش اضطراب و بهبود كيفيت آموزش و پرورش مي گردد. در يك محيط آموزشي شاد، افراد با رغبت و عشق حضور مي يابند و ثمره ي چنين حضوري سازندگي است.

با توجه به اهميت چنين موضوعي، پرداختن به چگونه شادتر كردن مدارس امري ضروري به نظر مي رسد كه مي تواند به صورت يك فر آيند مستقل در مدارس در نظر گرفته شود و يا وسيله اي براي ارتقاء فرآيند آموزش و يادگيري در مدارس باشد.

 عوامل تاثير گذار بر سيستم آموزشي

در يك سيستم آموزشي اركاني را مي توان در نظر گرفت كه از طريق تاثير برآنها مدرسه ي شادتري را بوجود آوريم. اين اركان دانش آموز، محيط فيزيكي و انساني آموزشي، خانواده و اجتماع است. در شكل زير كانال هايي براي ورود تاثيرات شادي بخش به اركان مورد نظر سيستم در نظر گرفته شده است كه در مورد هر يك توضيحاتي داده شده است.

 دانش آموز دانش آموز يكي از اركان مهم سيستم آموزشي است و شادي فردي وي از اهداف فرآيند شاد سازي مدرسه مي باشد. سهم عمده ي دلايل شادي هر فرد را بايد در درون وي جستجو نمود كه البته چنين شادي، شادي حقيقي است، شادي كه هر چه كمتر به محيط بيرون وابسته باشد.

راه لذت از درون دان، نز برون                              ابلهي دان، جستن از قصر و حصون

آن يكي در كنج مسجد، مست و شاد                         و آن دگر در باغ، ترش و بي مراد1

در جهان پر هياهوي كنوني كه دليل براي اضطراب و اندوه بسيار است مجهز نمودن هر فرد به سلاح هايي كه به مقابله با افسردگي برخيزد ضروريست. آموزش يكي از بهترين راهها ست.

تقويت ايمان به خدا و توكل، بزرگترين سلاح براي مبارزه با ناشاديست.

دانش آموز بايد بياموزد كه قدردان  موهبات زندگاني خود بوده و به خوبي از آنها بهره گيرد، كوچكترين بركات زندگي را ببيند، از زيبايي ها لذت ببرد و در مواجه با مشكلات به جاي درماندگي به فكر يافتن راه حل باشد. او بايد بياموزد مشكلات نيز بخشي از زندگاني اند و هميشه نبايد همه چيز بر وفق مراد آنها باشد. اينها را مي توان به طور مستقيم طي كلاس هايي به دانش آموزان آموزش داد و نيز دوره هاي آموزشي مرتبط با اين موضوع براي خانواده هاي دانش آموزان در مدرسه دائر نمود. برگزاري كلاس هاي هنري نيز بسيار اثر بخش است. علاوه براين مي توا ن بر نامه هاي گردش در طبيعت، بازديد هاي دسته جمعي و فعاليت هاي گروهي را جهت پرورش حس زيبايي شناسي، تعاون و همكاري ترتيب داد.

براي رضايت از موهبات زندگي مي توان بازديدهاي گروهي از اماكني مانند بيمارستان ها را ترتيب داد.

سلامت جسمي اولين شرط يك زندگي شاد وسازنده است. برگزاري كلاس ها، اردوها و مسابقات ورزشي از جمله راهكارهاي شادتر كردن دانش آموزان است.

 محيط فيزيكي آموزش    

تمامي حواس پنجگانه ي ما، آنچه مي بينيم، مي شنويم يا به مشاممان مي رسد، كانال هايي براي ورود شادي و اميدواري ويا ياس و اندوهند،. محيط فيزيكي كه در آن قرار مي گيريم ارسال كننده ي بسياري از پيام هاي مثبت و يا منفي است.

رنگ ها بسيار تاثير گذارند. استفاده از رنگ هاي شاد در مدرسه و در كلاس درس بسيار اثر بخش است. وجود فضاي سبز در مدرسه حتي اگر گلداني در كنج كلاس باشد باعث طراوت و شادي محيط است. پاكيزگي محيط نيز كه مطلوب هر طبع سليمي است شادي آفرين مي باشد. مي توان زمينه ي شركت دانش آموزان در فعاليت هاي زيباسازي، كاشت گياهان و پاكيزه كردن مدرسه را فراهم نمود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر