7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42698
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1357

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري

دانلود تحقیق درمورد سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري

با دانلود تحقیق در مورد سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيستم تلفن و شبكه كامپيوتري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

شبكه‌هاي كامپيوتري

تعريف شبكه: به مجموعه‌اي از كامپيوترهاي مستقل و متصل به هم شبكه گفته مي‌شود، اين مفهوم را نبايد مترادف با سيستم‌هاي توزيع شده دانست زيرا سيستمهاي توزيع شده متصل به هم بوده ولي مستقل از يكديگر نمي‌باشند زيرا در اين سيستمها كليه پردازشها توسط كامپيوتر مركزي انجام مي‌شود ولي در شبكه‌هاي كامپيوتري مستقل از ديگر كامپيوترها پردازش خود را انجام مي‌دهند و فقط تبادل اطلاعات بين كامپيوترهاي مختلف انجام مي‌گيرد.

معمولاً در شبكه‌ها تعدادي كامپيوتر براي اجراي برنامه‌هاي كاربران وجود دارد كه به اين كامپيوترها host يا ميزبان مي‌گويند.

hostها توسط زير شبكه ارتباطي يا subnet با هم در حال ارتباط هستند. در واقع subnet همان سيستم انتقال يا حمل مي‌باشد.

تقريباً در تمامي شبكه‌ها subnetها داراي دو عنصر اصلي هستند:

1) عناصر سوئچينگ كه وظيفه پردازشگري واسط پيغام‌ها را دارند.

2) خطوط ارتباطي: كه در دو نوع Point to Point و Multi Point وجود دارند.

 

انواع حالتهاي انتقال داده‌ها

simplex (ساده): در اين روش يك سيستم فرستنده و ديگري گيرندة اطلاعات است.

half Duplex (نيمه دوطرفه) كه در اين روش در يك زمان مشخص فقط يكي از سيستم‌ها براي سيستم ديگر اطلاعات مي‌فرستند.

full Duplex (دو طرفه) كه در اين روش بطور همزمان دو سيستم مي‌توانند براي هم اطلاعات بفرستند.

خطوط ارتباطي

خطوط ارتباطي بين سيستم‌هاي كامپيوتري در دو نوع نقطه به نقطه و چند نقطه‌اي محصور مي‌شود.

در سيستم نقطه به نقطه دو سيستم توسط يك لينك (كابل) يا توسط ماهواره به هم ارتباط مي‌يابند.

د رنوع چند نقطه‌اي يا Multi Point ارتباط بين چند سيستم برقرار مي‌شود و معمولاً از يك سيستم اصلي (Server) استفاده مي‌شود، بايد توجه كنيم در بحث ما به هر سيستم كامپيوتري با وسايل و دستگاههاي جانبي‌اش يك سيستم يا Work station يا host مي‌گوييم.

 

انواع مختلف روش چند نقطه‌اي

1) روش مش: هر سيستم توسط يك كابل لينك به تك تك سيستم‌هاي ديگر متصل مي‌شود.

مزايا و معايت اين روش اينست كه اولاً عيب در يك لينك باعث قطع مسير نمي‌شود و همچنين امنيت بالايي دارد ثانياً استفاده از كابلهاي متعدد اجراء آن را مشكل كرده و هزينه نيز زياد مي‌شود.

2) روش استار: در اين روش از دستگاهي به نام hub كه مستقيماً به سرور وصل مي‌شود استفاده مي‌شود. hubها در حال حاضر در 3 نوع 10، 100 و 100/10 مگا هرتز مي‌باشند (هرچه فركانس بالاتر، سرعت بالاتر و قيمت گرانتر است) همچنين مشخصه ديگر hubها، تعداد سوكتها است كه معمولاً عددهاي 32, 16 و 64 نشان دهنده اين تعداد است و مي‌توان به همين تعداد خروجي از hub را به كامپيوترهاي مختلف وصل نمود.

مزايا و معايب اين روش اينست كه اولاً كابل كمتري مصرف شده و در صورت بروز عيب در كابل بقيه سيستمها از كار نمي‌افتد ثانياً هزينه اين شبكه پائين‌تر است.

3) روش تري (Tree): در اين روش علاوه بر استفاده از hub اصلي ازهاب‌هاي فرعي subhub نيز استفاده مي‌شود و سرور بازهم به هاب اصلي متصل مي‌گردد، معمولاً در هر طبقه از ساختمانهاي بزرگ يا در هر ساختمان از مكانهاي چند ساختماني از يك hub استفاده مي‌شود.

4) روش باس: در اين روش از hub استفاده نمي‌شود و با استفاده از لينك همه سيستمها به صورت پشت سرهم تغذيه مي‌شوند، هر انشعاب توسط يك تپ وصل مي‌گردد و در انتهاي كابل اصلي نيز يك cable end وصل مي‌شود.

مزايا و معايب اين روش اينست كه اولاً اين روش ساده است و كابل كمتري نياز دارد ثانياً تعداد سيستمها محدود شده و ثالثاً خطاي زيادي در شبكه ممكن است رخ دهد و امكان برخورد سيگنالهاي اطلاعات وجود دارد.

5) روش رينگ: در اين سيستم همه سيستمها به شكل حلقوي به هم وصل مي‌شود و يك حجم حافظه خالي (Token) در هر لحظه توسط سرور براي هريك از سيستم‌ها با توجه به سرعت جابجايي Token تعريف مي‌شود.

مزايا و معايب اين روش اينست كه اولا ًكارت شبكه با بقيه كارت‌هاي شبكه متفاوت بوده و يك ورودي و يك خروجي دارد و ثانياً: امنيت شبكه پائين است زيرا بايد اطلاعات از چند سيستم واسطه بگذرد.

6) روش هيبريد: تركيبي از شبكه‌هاي گفته شده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر