9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42708
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1144

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شهرستان شیروان

دانلود تحقیق درمورد شهرستان شیروان

0 1.1k
دانلود تحقیق درمورد شهرستان شیروان

با دانلود تحقیق در مورد شهرستان شیروان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شهرستان شیروان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شهرستان شیروان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شهرستان شیروان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

معرفی اجمالی شهرستان :     

1-1 موقعیت جغرافیای شهرستان

شهرستان شیروان در قسمت علیای دره اترک قرار گرفته ، در ناحیه شیروان طول آن60 کیلو متر و پهنای آن 10 تا 15 کیلومتر بوده که در پایین دشت توسط تپه ماهور های رضا آباد بسته می شود . در شمال کوه های هزار مسجد و در جنوب ، کوه های بینالود از شمال غربی به طرف جنوب شرقی کشیده شده است .

شهرستان شیروان از شمال با جمهوری ترکمنستان ( حدوداً 65 کیلو متر ) مرز مشترک دارد . از شرق با شهرستان فاروج از جنوب با شهرستان اسفراین و از غرب با شهرستان بجنورد همجوار بوده وبین 27  57 ºتا '18   º58 طول و'5º37 تا '54  º37  عرض جغرافیایی واقع شده است وسعت آن 3904 کیلومتر مربع معادل   1.2 درصد مساحت استان می باشد . مرکز آن شهر شیروان در 56 º57 تا 24 º37 عرض جغرافیایی، در فاصله 60 کیلومتری قوچان، 195 کیلومتری غرب مشهد و 52 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد . ارتفاع این شهر از سطح دریا 1095 متر است . شهرستان شیروان از دو عارضه کوهستانی و دشت تشکیل ده است . در شمال آن کوه های کیگول واقع شده اند که محل مناسب ییلاق دامداران منطقه است . در دامنه های جنوبی این کوه های دشت حاصلخیز شیروان قرار دارد .

 

1-1-1- تقسیمات کشوری :

شیروان در زمان حکومت صفویه مرکز حکومت ایلخانی شمال خراسان بوده که به مرور زمان موقعیت سیاسیخود را از دست داد ، بطوری که در دوران قاجاریه مرکز حکومت از این شهر به قوچان یا بجنورد که دارای حکام مقتدری بودند شد . تا سال 1316 ولایت قوچان شامل بلوک سر ولایت ( مرکز آن قوچان )، میان ولایت و شیروان ( مرکز شیروان ) یکی از ولایات خراسان بود. در این سال شیروان نیز بخشی از توابع شهرستان قوچان به حساب می آمد .در سال1339 از شهرستان قوچان منتزع و با مرکزیت شهر شیروان شامل سه بخش و هشت دهستان با نام های تکمران ، جیرستان ، حومه ، زورام ، زیارت ، سیوکانلو ، گیلان ، قوشخانه در سطح شهرستان ارتقاء یافت .

با اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری در محدوده شهرستان های شیروان و قوچان و همچنین انجام الحاق و انتزاع های به موجب مصویه شماره 40166 / ت 41 ک - 3/4/69 در این شهرستانهشت دهستان حومه ، زورام ، زیارت ، سیوکانلو، قوشخانه، گلیان تکمران ، جیرستان و ( جدول شماره 2 )و طبق توصیب نامه شماره 84902 /ت 125/ک 1/ 69بخش های مرکزی و سرحد ( جدول شماره 1 ) ایجاد گردید . این شهرستان در حال حاضر دارای یک نقطه شهری می باشد .

 

جدول 1   نام بخش ها مراکز بخش ها ، دهستان ها و شهرهای شیروان ، 1374

دهستان های تابع

مرکز بخش

بخش

تکمران، جیرستان

لوجلی

سرحد

حومه ، زوارم ، زیارت ، سیوکانلو، گلیان

شیروان

مرکزی

قوشخانه بالا ، قوشخانه پایین

ینگه قلعه علیا

قوشخانه

ماخذ : استانداری خراسان

جدول 2 نام مرکز ، تعداد آبادی ها و وسعت دهستان های شهرستان شیروان ، 1374

بخش ها 1. مرکزی  2. سرحد به مرکزیت لوجلی  3. قوشخانه برمرکزیت ینگه قلعه

دهستان

مرکز

آبادی

وسعت (کیلومتر ربع)

تکمران

توکور

25

582

جیرستان

کوسه

17

468

حومه

9,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر