6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43134
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1490
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده

با دانلود تحقیق در مورد نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهي به تاريخچه ريز پردازنده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

اشاره :
مقاله اي كه در پيش رو داريد قسمت اول از يك مقاله بسيار جذاب و خواندني 3 قسمتي در خصوص پردازنده هايIntel و AMD از ابتدا تا به امروز است . اين مقاله بر گرفته از سايت بسيارمعروف TomsHardware مي باشد. در بخش اول و دوم اين مقاله به پردازنده هاي اينتل و در بخش سوم آن به پردازنده هاي AMD خواهيم پرداخت.



مقدمه:
خانم ها و آقايان كمربندهاي خود را ببنديد، چون عازم رفتن به سفري جذاب و منحصر بفرد هستيم.
پس از 12 هفته
آزمايش دقيق و بسيار خسته كننده در لابراتوار THG مونيخ، آزمايش ريز پردازنده هاي مربوط به تمامي دوره ها به پايان رسيد. اين پروژه بيش از يك آزمايش معمولي به حساب مي آيد.
تغيير و تحولات
CPU در 11 سال اخير ، مسئولين لابراتوار THG را بر آن داشت تا اين پديده شگرف را مورد آزمايش قرار دهند و با هم مقايسه كند، در قسمت اول اين سري از مقالات نگاهي داريم به نقطه آغازين ريزپردازنده هاي Intel و حركت رو به رشد آنها تا به امروز و در بخش دوم مقاله تمركز خود را بر تاريخچه توسعه ريزپردازنده هاي AMD معطوف مي سازيم.
اكثر خوانندگان اين مقاله كامپيوترهاي
Pentium 100 و حافظه هاي 16 مگابايتي را به خاطر دارند كه براي دانش آموزان با ذوق آن زمان به عنوان يك وسيله مهم به حساب مي آمد. در سال 1994 اين كامپيوترها با قيمتي برابر 3000 دلار ( چيزي بيش از 1 ميليون تومان در سال 73 ) به فروش مي رسيد اما امروزه تقريبا ديگر نامي از آنها شنيده نمي شود . صنعت كامپيوتر با چه سرعت سرسام آوري در حال پيشروي است !!
در مجموع دو قسمت مقاله تعداد 111 عدد از
ريزپردازنده هاي متعدد از تاريخ 1995 تا ابتداي  2005مورد آزمايش قرار مي گيرند. اين آزمايشات كامل مي توانند به منزله سفري از ميان زمان باشند كه به روشني، نحوه كار تراشه ها را انعكاسي مي دهند و در ضمن تغييرات عمده در سيستم هاي PC كه در اين فاصله زماني  كوتاه اتفاق افتاده اند را نشان مي دهند.
نحوه كاركرد بهينه سيستم
يا همان Performance  تنها پارامتري است كه بيشتر مشتريان در هنگام خريد به آن توجه مي كنند ولي تغييرات و تحولات فني و استانداردها از جمله مسائلي هستند كه اكثريت كاربران از آنها بي اطلاع مي باشند. مقاله مذكور مي توانند اطلاعات جامعي را در اين زمينه ارائه دهند.
ابتدا به ساكن، به موضوع ريزپردازنده ها مي پردازيم كه در
مورد ( ريز پردازنده هاي Intel از سال 1995 تا به كنون ، از سوكت شماره 5 تا سوكت شماره 775 ) شاهد بيش از 7 مرحله تكاملي مي باشيم كه در همين فاصله زماني، شركت AMD ريزپردازنده هاي خود را در 5 مرحله ( از سوكت شماره 7 تا سوكت شماره 939 ) طراحي نموده است.
به جرات مي توان گفت كه اين مقاله جامع ترين و كامل ترين آمار در
زمينه مقايسه ريزپردازنده ها بصورت كلي مي باشد. خواننده اين مقاله مي تواند مستقيماً نحوه كار اين 111 عدد ريز پردانده را  مورد تجزيه و تحليل قرار دهند اما بالاتر از همه اينها، كاربراني كه در صدند تا سيستم هاي قديمي خود را با يك سيستم جديد جايگزين نمايند، مي توانند از اين مقاله براي انتخاب پردازنده  راهنمايي بگيرند.
در طي ساليان متوالي، طراحي و ساخت ريزپردانده ها با در نظر گرفتن مقدار
حافظه، نوع تراشه ها و پلتفورم ها، تغيير يافته است به عنوان مثال، در حاليكه سرعت ساعت سيستم (  Clock Speed )  تقريباً 40 برابر از قبل افزايش داشته است ( سرعت ريزپردازنده هاي اينتل از ميزان 100MHz در سال 1995 به ميزان 3800MHz در سال اخير مي رسد) ، حافظه نهان نيز " Cache " به سرعت رشد يافته و  همچنين ميزان پهناي باند ريزپردازنده هاي AMD K6-III/450 از مقدار 110MB/S ( در سال 1997 ) به مقدار 6000MB/S در نوع Athlon64 افزايش يافته است.
با نظر به آزمايشات متفاوت اينچنين
بر مي آيد كه در بازي هاي سه بعدي ( 3D ) سرعت تكرار فريم ها از ميزان 17/1FPS در ريز پردازنده AMD Duron 650 به ميزان 171/7 FPS در ريزپردازنده AMD Athlon64 افزايش يافته است. اگر از ارقام و جزئيات ديگر چشم پوشي كنيم، شاهد 100% رشد خواهيم بود.

6,000 تومان