6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43530
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1765

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي

دانلود تحقیق درمورد اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي

با دانلود تحقیق در مورد اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اجزاي مدارهاي كنترل و راه اندازي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

كنتاكتور :

   تا قبل از ساخته شدن كنتاكتور ، اتصالات توسط كليدهاي دستي انجام ميگرفت كه از انواع مختلف تيغه اي ، زبانه اي و غلطكي بودند كه هر كدام مزايايي نسبت به هم دارند .

 

كليدهاي تيغه اي (اهرمي) :

داراي ساختمان بسيار ساده اي هستند و به صورت كشويي و گردان ساخته ميشوند مقدار جريان قطع و وصل توسط اين كليدها بسيار محدود ميباشد چرا كه در جريانهاي بالا قوص بين دو نقطه ايجاد شده و حتي موجب ذوب تيغه ها ميشود و در هنگام وصل يا قطع نيز جرقه شديدي ايجاد ميكند .

 

كليد غلطكي :

ساختمان اين كليدها از يك استوانه عايق تشكيل شده است كه توسط كليد حول يك محور به حركت در مي آيد . در محلهاي مناسب نوارهاي هادي بر روي استوانه عايق تعبيه شده است . اين كليد نسبت به كليد تيغه اي يك مزيت بزرگ دارد و آن هم اينكه ميتوان براي اين كليد كار مخصوصي را تعريف كرد و با يك حركت چندين اتصال را به صورت هم زمان انجام داد .

 

كليد زبانه اي :

در كليد غلطكي به علت تماس اصطكاكي بين صفحات ، استهلاك كليد بالا است و به همين دليل از كليد زبانه اي كه داراي خصوصيت طراحي است و علاوه بر آن كنتاكتهاي آن به صورت عمودي بر روي همديگر قرار ميگيرند استفاده ميشود . به دليل عدم مالش بين دو كنتاكت استهلاك كليد پايين است .

اما با به ميدان آمدن كنتاكتور ها تقريباً تمام مصارف كليدهاي ساده از رده خارج شده و كنتاكتور با سرعت و اطمينان بيشتر اين ميدانها را به دست گرفت . كنتاكتور نسبت به كليدهاي ساده داراي خصوصيات بهتري ميباشد كه در ادامه آورده شده است :

1- فرمان از چند نقطه

2- فرمان از راه دور

3- تلفات و استهلاك پايين

4- سرعت و امكان گسترش مدار

5- قطع اتوماتيك در صورت قطع برق شبكه

6- اقتصادي بودن

 7- امكان طراحي مدار اتوماتيك

8- از نظر حفاظتي كنتاكتورها مطمئن ترند و داراي حفاظت مناسبتر و كاملتر هستند . معمولا بوبين كنتاكتورها در چند ولتاژ مختلف جهت مصارف گوناگون ساخته ميشود.

 

مشخصات پلاك كنتاكتور:

Ith2: جريان دائمي - جرياني است كه مي تواند در شرايط عادي از كنتاكتهاي قدرت كنتاكتور و در زمان نامحدود بدون قطع عبور نمايد.

Ith1: جريان هفتگي (قطع و وصل) - جرياني است كه با اتصال يك بار در هر هفته از كنتاكتهاي كنتاكتور بدون تاثير در كاركرد كنتاكتور عبور نمايد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر