6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44579
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1580
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد چشمه آب گرم

دانلود تحقیق درمورد چشمه آب گرم

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد چشمه آب گرم

با دانلود تحقیق در مورد چشمه آب گرم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چشمه آب گرم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چشمه آب گرم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چشمه آب گرم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

سرچشمه‌ای در ایسلند

 

چشمه آب گرم یا چشمه گرمابی مکانی است که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین خارج می‌شود. به خاطر درصد بالای مواد حل شده معدنی آب بعضی از این چشمه‌ها عده‌ای از آن‌ها استفاده درمانی می‌کنند.

 چشمه‌های آب گرم ایران

استان اردبیل با دارا بودن بیش از ۱۱۸ دهنه چشمه معدنی ( به نقل از کتاب درمان با آبهای معدنی تالیف تورج مهدیزاده - مریم پنجعلی اصل - انتشارات باغ اندیشه ۱۳۸۲) مقام اول را در ایران از این نظر داراست از آن گذشته چشمه قوتورسویی اردبیل با درجه اسیدی ۲٫۷ به عنوان اسیدی‌ترین چشمه دنیا و چشمه شابیل اردبیل با ظهور آبگرم با دمای ۵۰ درجه در ارتفاع ۲۷۰۰ متری ، مرتفع‌ترین و گاومیش گلی سرعین پرآب‌ترین چشمه ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

پس از سرعین در استان اردبیل ؛ شهر نیر با داشتن بیش از ۲۶ دهنه آبمعدنی گرم و سرد در رده دوم اهمیت واقع است. از دیگر چشمه‌های آبگرم و معدنی مهم ایران که تاثیرات در مانی آنها بطور تجربی به اثبات رسیده است، می توان به چشمه‌های سیرچ و لاله زار در کرمان، گنو، خورگو و خمیر در هرمزگان، چشمه‌های معدنی متعدد در دامنه کوه تفتان در سیستان و بلوچستان، چشمه ورتون اصفهان، چشمه آبگرم دهلران، چشمه نیلو در بوشهر و چندین چشمه آبگرم در استانهای فارس، کردستان، آذربایجان و خراسان اشاره نمود. برخی از این چشمه‌ها (مثل سیرچ کرمان و گنو بندرعباس) هر ساله شاهد خیل عظیمی از مسافرانی هستند که جهت آبدرمانی به آنجا مراجعه می کنند. تاریخ استفاده از آبدرمانی به هزاران سال قبل از میلاد مسیح (ع) برمیگردد و ارسطو و افلاطون و بقراط در این باره مطالب فراوانی دارند در ایران هم ابن سینا و سایرین مطالبی در باب استفاده صحیح از آبدرمانی نوشته‌اند و این موضوع گاه با خرافات نیز درهم آمیخته‌است لکن مطالعات دانشمندان و پایان نامه‌های دانشجویی به خصوص در انگلستان بتدریج اثرات درمانی آن را اثبات نمود . آبهای معدنی بواسطه مواد شیمیایی موجود در آنها و حرارت بالا و یا بدلیل وجود گازهای مختلف دارای کاربردهای متنوعی در امور زراعی و پرورش گیاهان و تولید محصولات گلخانه‌ای هستند ؛ در صنایع غذایی نیز استفاده و استخراج گاز دی اکسید کربن فعلاً در ایران کاربرد دارد در سایر موارد در دنیا برای پرورش آبزیان خاص یا استخراج گوگرد و فلزات نایاب از آنها ، استفاده از دمای آب برای گرمایش منازل و کف خیابانها و معابر و نیز برای تولید برق کاربرد دارند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر