6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44799
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1403

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سل چيست؟

دانلود تحقیق درمورد سل چيست؟

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد سل چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد سل چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سل چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سل چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سل چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

سل عفونت مزمني است که به وسيله باکتري " ميکوباکتريوم توبرکلوزيس" و گاهي به وسيله ساير مايکوباکتريوم ها ايجاد مي شود. اين بيماري اغلب ريه را درگير مي کند، اما تقريبا هيچ کدام از دستگاه هاي بدن از شر بيماري "سل" در امان نيستند و ساير اعضاي بدن هم ممکن است با اين بيماري درگير شوند.

بيماري سل به وسيله قطره هاي ريز موجود در هوا از فردي به فرد ديگر منتقل مي شود و اغلب افرادي را که در ارتباط نزديک با فرد بيمار باشند، درگير مي کند. بنابراين همه اعضاي خانواده فرد بيمار، در معرض ابتلا به اين بيماري هستند. مگر اين که او به بيمارستان منتقل شود و با آن ها زندگي نکند و يا تحت درمان صحيح قرار بگيرد.

فردي که دچار عفونت فعال سلي است، اگر سرفه يا عطسه کند و جلوي دهان و بيني خود را نگيرد، قطره هايي که حاوي مايکو باکتريوم يا ميکرب سل هستند، در هوا پخش مي شوند و اگر فرد ديگري که نزديک فرد مبتلا است، اين قطره ها را استنشاق کند، باعث ابتلاي او خواهد شد. بنابراين افراد مبتلا هنگام عطسه و سرفه بايد هميشه براي پوشاندن دهان و بيني خود از دستمال استفاده نمايند و پس از آن، دست هاي خود را با دقت بشويند.

البته اين به آن معنا نيست که فرد مبتلا به سل بايد قرنطينه شود. در تماس کوتاه و گذرا امکان انتقال بسيار کم است، اگر چه غير ممکن نيست.

بسياري از مردم ميکروب سل در بدنشان وجود دارد. اما مبتلا به بيماري سل فعال نيستند.

علايم بيماري سل


علايم اوليه سل، ممکن است بسيار عادي باشد و توجه را جلب نکند ، مثل شخصي که دچار سرما خوردگي است يا کسي که مدتي لاغر و ضعيف است يا گاهي فرد تب مي کند و دچار سرفه هاي مکرر مي شود. افراد، در اين مرحله به پزشک مراجعه نمي کنند تا علايم شديدتري در آنها بروز کند، علايمي مثل درد تيزي که در ناحيه قفسه سينه است و با نفس کشيدن و سرفه ايجاد و تشديد مي شود و يا وجود خلط خوني.

بايد توجه داشت هيچ کدام از اين دو علامت، مخصوص بيماري سل نيستند، اما نبايد اين علايم را دست کم گرفت

.علايم سل مي تواند شبيه علايم ساير بيماريهاي ريوي( مثل ذات الريه ، آبهاي ريوي ، تومورها و عفونتهاي قارچي)، خيلي از بيماريهايي غير ريوي و يا حتي همراه ساير بيماري ها باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر