7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44806
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1604

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سنگ

دانلود تحقیق درمورد سنگ

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد سنگ

با دانلود تحقیق در مورد سنگ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سنگ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سنگ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سنگ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

كلمه سنگ يا صخره به مجموعه از مواد معدني گفته مي شود كه قسمت اصلي قشر زمين را تشكيل                  مي دهند ، بنابراين در اصطلاح ساختماني مصالح اوليه ساختمان مانند سنگهاي طبيعي ، آجر ، ملات ، بتون و غيره سنگ ناميده مي شوند كه اين مصالح هم بصورت مصنوعي و هم از طبيعت بدست مي آيند . بطور كلي آن دسته از مصالح ساختماني چه طبيعي و چه مصنوعي كه داراي استحكام ، دوام و كارايي بهتري باشند خاصيت مورد نياز را دارا هستند .

مصالح طبيعي مهم برحسب عناصر تشكيل دهندة آن به سه دسته مصالح سيليسي ، مصالح رسي و مصالح آهكي تقسيم بندي مي شوند كه در زير به توضيح آنها مي پردازيم .

1 ـ سنگهاي سيليس  مانند : كوارتز ، گرانيت ، ماسه ، سنگ گرانود يوريت ريوليت ، كوارتزيت

2 ـ سنگهاي آهكي : اكثر سنگهايي كه در كشور ما در ساختمان براي نما يا پله و يا كف مصرف مي شوند داراي نامهاي ويژه اي با توجه به محل استخراج يا رنگ و يا شكل نامگذاري شده است . مانند : جي ـ چشم گاوي ، نجف آبادي ، گوهر ، گردوئي ، اورتين ، مرمريت ، روچيني و غيره هستند كه اين نوع سنگها آهكي هستند و با چاقو خط بر مي دارند و در اسيدكلريدريك جوش مي خورند .

3 ـ سنگهاي رسي : مانند سنگ اوج

سنگها را از نظر فشار ايجاد مي توان به شرح زير تقسيم بندي كرد :

الف ـ سنگهاي آذرين كه خود به دو  نوع مي باشند .  1ـ آذرين دروني 2ـ آذرين بيروني كه عبارتند از : گرانيت  گرانو دپوريت  ، سينينيت  ، گابرو ، ايندريت ، بازالت

ب ـ سنگهاي رسوبي : مانند سه سنگ ، سنگ آهك ، برش ، آركوز ، سيليت ، استون سنگ ، سنگ رسوبي دوسميت ، گرانوديوريت

ج ـ سنگهاي دگرگون : كه شامل مرمر ، آسليت ، فيليت ن شيست گناس ، هدرن ، فلس كوارتزيت

سنگهاي خروجي را به صورت قطعات بزرگ از معدن استخراج مي نمايند كه بزرگي اين قطعات تا حدي است كه بتوانند در مقابل تلاشهاي خشني كه ضمن جابجا كردن به آنها وارد مي شود ، مقاومت كنند . خاصيت مهم شكلهاي خروجي در اين است كه در تمام جهات داراي مقاومت يكسان بوده و در اكثر موارد مي توان از آنها استفاده نمود .

پر مقاومت ترين سنگ ها ، سنگي است كه بزرگترين وزن مخصوص را داشته باشد . از آنجايي كه سنگ در مقابل خردشدن مقاومت زيادي دارد لذا فقط در موارد خاصي مقاومت آن را در مقابل خردشدن مورد مطالعه قرار مي دهند ، زيرا معمولاً مقاومت سنگ از هر لحاظ بيشتر از مقاومت مورد نياز بود ، است تا عمدتاً هرگاه ن دوام سنگ در مقابل برش و سايش براي ما رضايت بخش باشد مي توانيم آن را نيز كافي فرض نماييم .

نامگذاري سنگها

سنگ هاي آذرين :  اين نوع سنگها از درون زمين به روي زمين رانده شده اند . خمير ماية اين سنگها سه جور سرد شده ، بسته شده و سنگ شده است .

سنگ هاي بلوري :  خميرماية اين سنگها در زير زمين به كندي سرد شده ، بسته و سنگ شده و به همين دليل دانستن زمان براي سرد و رنگ شدن به شكل دانه هاي بلور در آمده است مانند سنگها گرانيت و ديوريت كه در راه چالوس و در شمال گچسر و يافت مي شوند و سنگسازي ينيت كه در كردستان پيدا شده است . سنگهاي بلور دانه :  خميرماية اين سنگها در حال سردشدن ، بستن و بلوري شدن است . چون در جاي تازه افت گرما زياد است بخشي از خميرماية سنگ كه بلوري شده بود ، زود سرد شده بسته و به شكل نيمه بلوري سنگ مي شود . در اين سنگ ها كانيهاي بلوري و سنگ خميري از يك جنسند و شكلشان دو گونه است  مانند : پرفير گرانيت ، پرفير ديوريت و پرفيرزي ينيت .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر