6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44814
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1596

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كاپيتان كوك

دانلود تحقیق درمورد كاپيتان كوك

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد كاپيتان كوك

با دانلود تحقیق در مورد كاپيتان كوك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كاپيتان كوك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كاپيتان كوك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كاپيتان كوك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

كاپيتان جيمز كوك، به عنوان يك جست‌وجوگر

 دريانورد و پيشگام و كسي كه از اسكوربوت

 پيشگيري كرد، بسيار مشهور است.

اسكوربوت، بيماري ناشي از كمبود ويتامين ث كه شل شدن لثه‌ها و خونريزي زياد در زخم‌هاي كوچك از علائم آن است.

 

سال‌هاي نخستين

سه سفر اكتشافي كاپيتان كوك اطلاعات بي‌سابقه‌اي در مورد اقيانوس آرام و مردماني كه در جزاير و سواحل آن مي‌زيسته‌اند در اختيار اربابان وي قرار داد. موفقيت‌هاي وي بيشتر از اين حيث كه او فرزند خانواده‌اي معمولي كه كشاورز و اهل مارتن در شمال يورك بود، بيشتر قابل توجه بود.

«... [به گفته‌ي خودش] نه تنها مي‌خواستكه به سرزمين‌هاي دوردستي كه پيش از او هيچ انساني به آنها نرسيده بود، بلكه تا دورترين نقطه‌اي كه تصور مي‌كرد، ممكن است انسان به آن‌ها پا گذارد، سفر كند».

كوك اولين بار در سن 18 سالگي به دريا سفر كرد. ده سال از عمرش را در تجارت زغال‌سنگ در سواحل شرقي انگلستان گذراند- مكاني با تپه‌هاي زيردرياي زير دريايي خطرناك كه دائما تغيير شكل و موقعيت مي‌دهند و قسمت‌هاي كم عمقي كه در نقشه ثبت شده‌اند و بندگاه‌هايي كه پهلو گرفتن در آن‌ها دشوار است. در سال 1755 به نيروي دريايي سلطنتي پيوست و در دو سال آزمون مهارت دريانوردي و هدايت كشتي‌هاي سلطنتي رابه موفقيت پشت سر گذاشت. در طي هفت سال جنگ- نبرد ميان انگلستان و فرانسه براي به دست قدرت در آمريكاي شمالي- تجربه جست و جو در آب‌هاي آمريكاي شمالي را كسب كرد و نخستين سال‌هاي صلح پس از جنگ بين 1763 تا 1767 را صرف نقشه‌برداي خطوط ساحلي هميشه مه‌آلود نيوفاندلند (= جزيره‌اي در كانادا NewFoundland) كرد. در طول اين سال‌ها وي اين امكان را يافت كه به صورت عملي (تجربي) رياضي و نجوم را فرا گيرد و به طور مستمر مهارت‌هاي مورد نياز براي يك جست و جوگر را با كفايت را كسب كند. در سال‌هاي بعد، نشان داد كه توانايي‌هاي ديگري كه البته پيچيدگي كمتري دارند، نير دارد، از جمله قدرت مديريت، عزم راسخ و جاه‌طلبي، توانايي‌هايي كه او را به برجسته‌ترين جست و جوگر قردن هجدهم تبديل كرد. [همان طور كه] خود وي بيان مي‌دارد: « نه تنها قصد دارم كه به دورتر از نقاطي كه پاي انسان‌ها به آن‌ها رسيده، بلكه به دورتين نقاطي كه فكر مي‌كنم براي انسان امكان رفتن به آن‌ها وجود دارد، سفر كنم».

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر