7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44911
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1715
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شيخ بهايي

دانلود تحقیق درمورد شيخ بهايي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد شيخ بهايي

با دانلود تحقیق در مورد شيخ بهايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شيخ بهايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شيخ بهايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شيخ بهايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

مختصري در معرفي شيخ بهايي

مولف كتاب يا رساله (تحفه حاتمي ) بهاءالدين محمد عاملي معروف به « شيخ بهائي » فرزند شيخ عزالدين حسيني بن عبد الصمد از علماي بزرگ جبل عامل لبنان است كه گاهي او را جبلي و گاه جبعي ( كه احتمالاً مخفف جبل عامل است ) عنوان داده اند .

نسب شيخ بهائي به حارث بن عبدالله اعور همداني ( متوفي به سال 65 هـ . ق ) صحابي خاص و معروف حضرت علي بن ابي طالب عليه السلام مي رسد كه در قرن اول هجري در نتيجه سختگيريهاي عمال بني اميه خانواده او از يمن به لبنان ، كه پس از مدينه دومين مركز تجمع شيعيان محسوب مي شد نقل مكان كردند . بهاء الدين محمد ( شيخ بهائي ) به سال 953 هجري قمري در شهر بعلبك متولد شد و در كودكي همراه خانواده اش به ايران مهاجرت كرد و در ايران نخست در محضر پدرش و سپس در محضر اساتيد حوزه علميه قزوين و اصفهان به تحصيل علم پرداخت و در علم حديث و تفسير و فقه و ادبيات عرب سرآمد اقران گشت .

علوم رياضي را از بزرگترين دانشمند زمان خويش مولا علي مذهب و مولانا افضل قايني كسب كرد و آنگاه به تأليف و تصنيف كتب و رسائل مفيد و ارزشمند در رشته هاي مختلف علوم و قشون پرداخت و بيش از هشتاد اثر علمي و فقهي و ادبي از خود برجاي گذاشت .

شيخ بهائي در اكثر علوم عصر خويش به درجة استادي نائل گشت و آثار برجاي مانده از او همه حكايت از تبحر استادي و جامعيت او مي كنند .

با آنكه گرفتار مشاغل دولتي بود و به قول اسكندر بيك منشي « وكالت حلاليات و تصدي شرعيات اصفهان با او بود » در عين حال هيچ گاه از تحقيق و تحرير و تدريس غافل نبود و شيفتگان دانش از اطراف و اكناف عالم براي كسب فيض و تحصيل علم به محضر او روي مي آورند بطوري كه مي توان گفت اكثر علما و فضلا و رجال علمي و ديني و سياسي دوران بعد از شيخ بهائي مانند :               ملا محمد تقي مجلسي ، نظام الدين قريشي ، ملامحسن فيض كاشاني ، ميرزا رفيع الدين نائيني ، صدرالمتأهلين ، ملا محمد باقر سبزواري و دهها عالم ديگر كه ذكر اسامي آنان از حوصلة اين مقال بيرون است همه از شاگردان اويند .

شيخ بهائي بزودي خود را از مشاغل و مقامات دولتي كنار كشيد و به سيرو سياحت در آفاق و انفس پرداخت و قدم در وادي عرفان نهاد ؛ مدتي در عراق عرب ، شام ، مصر و حجاز و بيت المقدس و شهرهاي مختلف ايران گردش كرد و مدت سي سال از عمر خود را بدين ترتيب و در مصاحبت و معاشرت علما ، عرفاء و صوفيان گذراند . پس از اين مسافرات طولاني هنگامي كه شاه عباس صفوي از حضور او در ايران آگاه شد مقدم او را گرامي داشت و او را به شايستگي نزد خود خواند و پيوسته او را در سفر و حضر همراه خود داشت . علاقة شيخ بهائي بيشتر به شهر مقدس مشهد و بارگاه ملائك پاسبان ثامن الائمه حضرت رضا عليه السلام بود ، و به طوري كه نوشته اند چندين بار بتنهايي و يا همراه با شاه عباس صفوي به مشهد سفر كرده و به زيارت مرقد مطهر حضرت نائل گرديده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر