8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45517
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1695

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جغرافياي اقتصادي قبرس

دانلود تحقیق درمورد جغرافياي اقتصادي قبرس

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد جغرافياي اقتصادي قبرس

با دانلود تحقیق در مورد جغرافياي اقتصادي قبرس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جغرافياي اقتصادي قبرس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جغرافياي اقتصادي قبرس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جغرافياي اقتصادي قبرس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

Steppe (جلگه هاي وسيع بدون درخت)

اين نوع گياه اساساً در منطقة Mesaoria رشد مي كند كه دماي آن دچار تغييرات فصلي مي شود و بارندگي در آن شايع است. درخت در اين پوشش گياهي به ندرت ديده مي شود و مي توان آن را جزء يكي از انواع گونه هاي علفي و گياهن پيازدار محسوب كرد. بارش زمستاني ، آغاز رشد است كه البته طول مدت اين بارندگي و رشد 2 الي 3 ماه است. در تابستان و پائيز تنها بوته ها و گياهان تيغ دار (خاردار) ديده مي شوند . (Prosopis Farcta) , (ZIziph us lotus) Gonnara در نمونة بارز آن هستند.

جريان ها (جريانات رودخانه اي) قبرس

هيچ نوع جرياني در جزيره وجود ندارد. رودخانه ها در زمستان و تابستان جريان دارند. اما البته در حال حاضر فقط در زمستان هاي باراني جريان دارند. (Yalia)yayla , (pedios)kanlidere دو جريان عمده در TRNC هستند.

جغرافياي اقتصادي قبرس

فعاليت هاي اقتصادي در قبرس بصورت زير تقسيم بندي مي شوند.

1-    كشاورزي

2-    صنايع

3-    تجارت و بازرگاني

4-    توريست و گردشگري

1- كشاورزي

عمده ترين محصولات كشاورزي:

a) غلات : پرورش و توليد غلات عمده ترين تجارت در جزيره است. گندم و جو در چندين منطقه در TRNC رشد مي كنند.

گندم : اين محصول بطور عمده در Mosaoria , Gecitkale رشد مي كند.

جو: بيشتر در Mesaoria پرورش مي يابد. وقتي به حد نصاب رسيده مازاد آن صادر مي شود.

مركبات: مركبات در تمام جزيره پرورش يافته و عمدتاً به انگلستان ، نروژ و هلند صادر مي شوند.

انگور: پس از مركبات ، انگور ، عمده ترين منبع در آمد در قبرس است. كه در صنايع مشروب سازي هم استفاده مي شود. همچنين انگورها در روستاهاي dAkdogan , Mehmetcilk , Yigitkoy در TRNC رشد مي كنند.

Carob: اين نوع محصول عمدتاً در شبه جزيره ها و دامنة كوههاي Besparmak در TRNC پرورش مي يابد و بهترين محصولات كيفي از اين نوع در ناحية Tylliria در قبرس رشد مي كنند. در مديترانه ، قبرس، اولين كشوري است كه سود بيشتري از اين محصول مي برد. اين محصولات عمدتاً به انگلستان صادر مي شوند.

(زيتون) Olive ها: اين محصولات هم مانند Carob ها در شبه جزيرة Karpaz و دامنه كوههاي Besparmak رشد و پرورش مي يابند. البته مقدار كمي از ان هنوز به انگلستان صادر مي شود.

ميوه ها: مهمترين ميوه ها ، شامل انواع سيب ، هلو ، گلابي، آلو ، گيلاس ، زدآلوو آلوي وحشي اند كه همگي در مناطق كوهستاني جنوب قبرس رشد مي كنند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر