8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45669
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1720

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد محيط مسكوني

دانلود تحقیق درمورد محيط مسكوني

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد محيط مسكوني

با دانلود تحقیق در مورد محيط مسكوني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق محيط مسكوني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق محيط مسكوني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد محيط مسكوني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

نشده است بلكه بناي مبتني بر ساخت ثابت ، به نحوي طراحي مي شود كه بتواند قابليت گوناگوني يافتن و متنوع بودن پلان طبقات در هر زمان را فراهم آورد . تطبيق پذيري و قابليت تنوع پذيري بايد بدون آن كه نياز به كوشش خيلي زياد يا تجربه فني ساكن خانه باشد . بيشترين حق انتخاب را در اختيار كساني بگذارد كه درنهايت در بناهاي مبتني بر ساخت ثابت ، سكونت مي گزينند .
در تصميم گيري ساخت ثابت ، حداقل دو شركت كننده وجود دارد كه مستقلاً و يكي پس از ديگري عمل مي كنند . اولين شركت كننده طراح ساخت ثابت است كه زيربناي اصلي را تهيه
مي كند و سپس ساكن خانه است كه در يك روند مستقل ، واحد مسكوني را به وجود      مي آورد .

طراح ساخت ثابت در يك چارچوب اجتماعي عمل مي كند كه در آن ، كار او از چندين لحاظ ارزيابي مي شود .

1)     ضوابط مورد قبول عمومي در مورد يك واحد مسكوني مناسب .

2)  ضوابط خاص مشتري كه روي ساختار خانه سرمايه گذاري مي كند يا آن را كامل
مي سازد تا براي فروش يا اجاره در اختيار افرادي ديگر قرار دهد .

پس حداقل سه دست اندركار در اين زمينه وجود دارد :

الف ) طراح

ب ) دولت

ج ) مشتري

البته اگر فقط مسائل فني مطرح باشد ، اين روش موفقيت آميز خواهد بود ، ولي بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه در صورتي كه جوابگويي به نيازهاي اجتماعي و رواني آدمي بيش از حد ساده گردد ، كيفيت زيست وي كاهش خواهد يافت و اين روندي است كه در انبوه سازي مسكن اتفاق افتاد ، يعني با حذف فرديت از خانه ، نقش مصرف كننده به عنوان يك شركت كننده فعال از بين رفت . اين مسأله باعث بر هم زدن تعادل حوزه عمل محيط مسكوني مي شود ، تعادلي كه در طول حوزه هاي عمل در شهر را كه تراكم بيشتر در آن الزامي است حفظ مي كند و درعين حال برخصوصيات زندگي فردي و جمعي تأكيد مي نمايد . چرا كه شايد لازم باشد كه افراد مهر خود را بر خانه خويش حك كنند .

ساخت ثابت و واحد آزاد

تا زماني كه افراد نتوانند در مورد چگونگي واحد مسكوني خود و نيز نحوه چيدن وسايل آن نظر بدهند نمي توان گفت كه خانه جوابگوي نيازهاي شخصي افراد است و تا هنگامي كه توليد به نحوي سازمان داده نشود كه شخص ساكن خانه نتواند در روند توليد مشاركت كند ، از تكنولوژي به نحو احسن استفاده نشده است .

اصطلاحات ساخت ثابت و واحد آزاد براي دستيابي به اهداف فوق ، يعني مشاركت ساكنان خانه در روند طراحي و توليد وضع شده است . اين اصطلاحات مبين روشني مي باشند كه براساس آن ، تعيين چگونگي ساخت ثابت به عهده جامعه قرار مي گيرد و تصميم گيري در مورد واحدهاي آزاد بر عهده فرد گذاشته مي شود . يك جامعه با بنا كردن ساخت ثابت ، براي افراد خود مسكن فراهم مي كند ، اما خانه وقتي به وجود مي آيد كه فرد ، يك واحد آزاد را در ساخت ثابت برپا كند به عبارتي ديگر ، خانه محصول تلاش اجتماع و فرد است .

هم اكنون در صنعت ساخت مسكن ، بين چهارچوب سازه و آن عناصري كه در اين چارچوب قرار مي گيرند تفاوتي وجود دارد كه ما با آن آشنايي داريم ، ولي تفاوت ساخت ثابت و واحد آزاد از نوع ديگري است تفاوت اول صرفاً در زمينه فني است ، در حالي كه تفاوت دوم مربوط به نحوه نظارت و قدرت تصميم گيري است . البته معمولاً يك واحد آزاد، يك عنصر سازه اي نيست بنابراين ساكن خانه مي تواند خود تصميم بگيرد كه كي و كجا بايد چنين عضوي را بكار برد ، اگر وي تصميم بگيرد كه اين عنصر را جابجا كند ، سازه نبايد فرو ريزد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر