6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45837
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1586

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خرده اقليم

دانلود تحقیق درمورد خرده اقليم

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد خرده اقليم

با دانلود تحقیق در مورد خرده اقليم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خرده اقليم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خرده اقليم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خرده اقليم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

به قسمتي از يك اقليم گفته مي‌شود كه داراي شرايط آب و هوايي كاملاً يكساني مي‌باشد. در مناطقي كه با خرده اقليم مواجه هستيم عموماً عوارض جغرافيايي وجود ندارند. در ضمن واضح است كه هميشه مساحت خرده اقليم كوچكتر از منطقه اقليمي مي‌باشد.

نكته: گاهي اوقات در شهرهاي بزرگ چند خرده اقليم وجود دارد.

اشعه‌هاي منعكس شده از ساختمان‌ها به آسمان

قسمتي از اشعه‌هاي تابيده شده از خورشيد توسط سطوح مختلف ساختمان‌ها منعكس مي‌شوند كه اين مسأله نقش بسزايي را در دفع حرارت از ساختمان به عهده دارد. بدين معني كه مي‌توان مثلاً در مناطق گرم و خشك جداره‌هاي خارجي بنا را از مصالح با رنگ و روشن و به صورت صاف و صيقلي انتخاب كرد تا حرارت كمتري به ساختمان منتقل شود.

اشعه‌هاي منعكس شده از زمين با طول موج بلند

سطح كره زمين از مصالح گوناگون تشكيل شده است كه رفتار هر يك از اين سطوح در برابر تابش پرتوهاي خورشيدي متفاوت است. برخي از اين مصالح اكثر پرتوهاي دريافتي را منعكس مي‌كنند و برخي ديگر اكثر اين پرتوها را به خود جذب مي‌كنند و باعث بالا رفتن دماي خود مي‌شوند.

رطوبت

يكي از عوامل اقليمي كه در نوع اقليم هر منطقه نقش مهمي دارد ميزان رطوبت در هواي آن منطقه مي‌باشد. رطوبت موجود در هوا با توجه به خاصيت آب كه ظرفيت گرمايي ويژه بالايي دارد مي‌تواند در كاهش يا افزايش دماي محيط، اختلاف دماي كم يا زياد بين شب و روز و كلاً شرايط آسايش انسان بسيار مؤثر باشد.

اساساً آب به سه حالت در طبيعت ديده مي‌شود (جامد، مايع و گاز). منظور از رطوبت ميزان بخار آب موجود در هوا مي‌باشد. جالب توجه است كه بخار آب بخشش بسيار كوچكي از كل هوا (آتمسفر) مي‌باشد (حدوداً 2 درصد). اما از لحاظ تأثيرگذاري در شرايط آب و هوايي تأثير بسيار قابل توجهي دارد. زيرا رطوبت موجود در هوا در ميزان تابش اشعه خورشيدي و تشعشع زميني بسيار مؤثر است. اگر ميزان رطوبت در هوا بالا باشد، بخشي از تابش اشعه‌هاي خورشيدي منعكس شده و به منطقه مورد نظر نمي‌رسند.

همانطور كه گفته شد در مبحث اقليم و هواشناسي آنچه حائز اهميت است مبادلات انرژي گرمايي در مواقع تغيير حالت آب مي‌باشد. بدين صورت كه مثلاً وقتي آب در حال تبخير شدن است نياز به انرژي گرمايي دارد. اين انرژي را از محيط اطراف كسب مي‌كند كه اين امر در اقليم گرم و خشك بسيار اهميت دارد. زيرا آب گرماي محيط اطراف و همچنين سطح بدن انسان را گرفته و تبخير مي‌شود كه موجبات خنك شدن محيط و  بدن انسان را فراهم مي‌كند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر