7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46179
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1966

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رشد حسي- حركتي كودكي

دانلود تحقیق درمورد رشد حسي- حركتي كودكي

0 2k
دانلود تحقیق درمورد رشد حسي- حركتي كودكي

با دانلود تحقیق در مورد رشد حسي- حركتي كودكي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشد حسي- حركتي كودكي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشد حسي- حركتي كودكي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رشد حسي- حركتي كودكي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مفاهيم بنيادي در روان شناسي رشد

تعريف رشد

رشد تعاريف گوناگوني دارد يكي از عام ترين تعاريف بدين شرح است :

رشد عبارت است از همه تغييرات و تحولاتي كه از زمان تشكيل سلول تخم تا هنگام مرگ در انسان روي مي دهد رشد حركتي مستمر دائمي و پيوسته بوده گاهي آهسته و زماني همراه با جوش و خروش است .

ممكن است كيفيت رشد ملموس نباشد ولي نبايد تصور كرد كه جريان رشد متوقف شده است. انسان پيوسته در حال تغيير است گاهي اين تغييرات به طور ناگهاني نمايان مي شود پيوستگي رشد در هر يك از جنبه هاي زندگي آدمي وجود دارد حركت كردن كودك را در نظر مي گيريم و مي بينيم از مراحل مختلفي مثل : خزيدن ، نشستن و سپس راه رفتن كامل تشكيل شده است اين پيوستگي همچنين در مورد فعاليت گيرندگي كودك صادق است       ( مقصود از گيرندگي رسيدن كودك به شييء و گرفتن آن است ) چند ماه وقت لازم است تا كودك بتواند به اشياي مورد نظرش برسد در ابتدا فعاليتهاي كودك براي رسيدن به شييء مورد نظر مانند راه رفتن بسيار زياد است  بعد ها اين فعاليت كم مي شود وبه حداقل مي رسد .

كودك ابتدا به شييء نگاه مي كند ودستهاي خود را به طور تصادفي حركت مي دهد ممكن است بعد از اين كه سي هفته از سن او گذشت از جاي خود بلند شده وبه شيي ء نگاه كند ولي هنوز نمي تواند آنرا بگيرد بتدريج كودك رشد مي كند وبه موازات آن توانايي در دست گرفتن اشياء در او بيشتر مي شود كودك در حدود دوازده ماهگي مي تواند با كمك شست وانگشتان دست خود اشياي كوچك را در دست بگيرد بنابراين ملاحظه مي شود كه اين اعمال همه با هم پيوستگي دارند

در همه حال بتدريج كه كودك رشد مي كند تغييراتي چه از لحاظ كمي و چه از لحاظ كيفي در او ايجاد مي شود

دوره حسي حركتي كودكي از ديدگاه پياژه :

در اين دوره به طور كلي هوش وابسته به اعمال كودك است رفتار هوشمندانه در اعمال او منعكس مي شود اين دوره شامل مراحلي است :

مرحله اول :اعمال انعكاسي ( يك ماه اول ) در اين مرحله تنها حربه زندگي كودك يك سلسله اعمال انعكاسي اوست مثل مكيدن ، دست وپا زدن ، چنگ زدن ، گريه كردن و ...

كودك هيچگونه آگاهي از وجود غير خود ندارد با استفاده از همين اعمال انعكاسي ، نوزاد با اجسام تماس حاصل مي كند .

مرحله دوم : عادات نخستين ( يك ماهگي تا چهار ماهگي ) در اين مرحله اعمال انعكاسي ريتم و نظام پيدا مي كنند

كودك اعمالي را كه به طور تصادفي انجام داده است تكرار مي كند تكرار اعمال براي او رضايت بخش است بنابراين الگوهاي اعمال انعكاسي شكل مي گيرند مثلا در مرحله قبل بر حسب تصادف شست خود را مكيده است حالا اين كار را تكرار مي كند پاي خود را به كنار تخت زده است حالا اين عمل را تكرار مي كند با اين وصف تمام اعمال تكراري كودك متوجه بدن خود اوست در همين مرحله بين فعاليتهاي او مثل نگاه كردن و لمس كردن تا حدودي هماهنگي برقرار مي شود مثلا به خواهر بزرگتر از خود نگاه مي كند صداي او را گوش مي كند بدن او را لمس مي كند و بين نگاه كردن و لمس كردن نوعي هماهنگي برقرار شده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر