9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46502
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1949

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كامپوزيت هاي دنداني

دانلود تحقیق درمورد كامپوزيت هاي دنداني

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد كامپوزيت هاي دنداني

با دانلود تحقیق در مورد كامپوزيت هاي دنداني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كامپوزيت هاي دنداني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كامپوزيت هاي دنداني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كامپوزيت هاي دنداني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:50 صفحه

قسمتی از فایل:

كامپوزيت هاي مورد استفاده در دندانپزشكي ترميمي (كاموزيت دنداني) در اوايل دهه 60 ميلادي بوسيلةBowen به صورت تجاري معرفي شدند ]1-3[. از آن زمان در كامپوزيت هاي دنداني تحولات زيادي صورت پذيرفته تا خواص فيزيكي و مكانيكي آنها بهبود يابد . براي رفع مشكلاتي چون سايش كامپوزيت ]4-7[، جمع شدگي پس از پخت ]8-9[، جذب آب ]10[ تلاشهاي زيادي صورت پذيرفته است .

يك كامپوزيت دنداني از اجزاي گوناگوني تشكيل شده است . اين اجزاء شامل مونوسرهاي مختلف ، پركننده ، عوامل جفت كننده ، آغازگر ، شتاب دهنده‌. پايداركننده و افزودنيهاي ديگر است . شناخت ساختار شيميايي ، تركيب و خواص هر يك از اين اجزاء مي تواند به ساخت كامپوزيتي با خواص فيزيكي و مكانيكي خوب كمك نمايد ]11[.

كامپوزيت دنداني تركيبي شامل فازي پراكنده با مقاومت زياد و ماتريسي با مقاومت كمتر است كه صورت ريزتر مي توان آن را به فاز ماتريس ، فاز پراكنده و فاز بين سطحي تقسيم كرد.

1- فاز ماتريس شامل مونومررزين ، شروع كننده براي آغاز پليمريزاسيون راديكال آزاد (نوري يا شيميايي) و پايدار كننده است .

2- فاز پراكنده شامل ذرات تقويت كننده ، مثل ذرات شيشه ، كوارتز ، سيليكاي كلوئيدي .

3- فاز بين سطحي كه شامل يك عامل جفت كننده مانند اورگانوسيلان است . جفت كننده داراي گروههاي عاملي خاصي است كه فاز ماتريس و پراكنده را به هم مي‌چسباند .

در كامپوزيت هاي دنداني خواصي چون استحكام ، مقاومت سايشي و سختي ، بيشتر به فاز پراكنده و فاز بين سطحي و خواصي مانند پايداري رنگي و تمايل به نرم شدن به فاز ماتريس بستگي دارد . خواصي نظير جمع شدگي ناشي از پخت و جذب آب به ويژگيهاي هر سه فاز بستگي دارد]12[.

هر چه در طول ساليان گذشته تغييرات زيادي در تركيب دهنده كامپوزيت هاي دنداني ايجاد شده است . اما بيشتر آنها در مورد پركننده ها و سامانه هاي شروع كننده پليمر شدن بوده است و مونومري كه امروزه در اكثر كامپوزيت هاي تجاري استفاده مي شود مونومر دو اكريلاتي ، 202 بيس 4 ](2-هيدروكسي-3-متاكريلوكسي) پروپيلوكسي فنيل[پروپان (Bis-GMA) يا مشتقات آن است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر