10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46690
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1565

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي مفاهيم بيع مورد معامله

دانلود تحقیق درمورد بررسي مفاهيم بيع مورد معامله

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسي مفاهيم بيع مورد معامله

با دانلود تحقیق در مورد بررسي مفاهيم بيع مورد معامله در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي مفاهيم بيع مورد معامله را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي مفاهيم بيع مورد معامله ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي مفاهيم بيع مورد معامله

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:129 صفحه

قسمتی از فایل:

مبحث اول: بيع:

گفتار اول: تعريف:

ماده 338 قانون مدني در تعريف بيع مقرر داشته: «بيع عبارت است از تمليك عيني به عوض معلوم» بنابراين، لازم است كه مبيع، از اموال عيني باشد مانند خانه، زميني و ... و در مورد تعريف فوق نسبت به ثمن، هيچ قيدي وجود ندارد. و نمي‌شود منفعت يا عملي و يا حقي مانند حق ارتفاق و... را مبيع قرار داد ولي در مورد ثمن شامل عيني و يا منفعت و عمل هم مي‌شود.[1]

بيع، در لغت به معني فروش است كه در مقابل آن، خريد آمده است و اصطلاح حقوقي نيز، از معني لغوي بيع فراتر نرفته است. وكاملترين اقسام عقد معرض بيع مي‌باشد. از نظر تاريخ حقوق، بيع، متولد شدهاز معاوضه‌هاي معمولي بشرمي‌باشد كه به علت نيازهاي بشر بوجود آمده و بتدريج باافزودن قيودي به آن تكامل يافته تا اينكه بصورت كنوني درآمده است. بنابراين بيع و معاوضه شبيه هم مي‌باشند و اختلاف آنها در قصد طرفيني مي‌باشد، چون در عقد بيع، طرفيني قصد انتقاد بيع را به معناي خاصي خود دارند در صورتيكه در معاوضه، يكي از طرفين مال را مي‌دهد به عوض مال ديگر، بدوناينكه توجهي به اين داشته باشد كه يكي مبيع است و ديگري ثمن. اما قانون مدني ميان عقد و معاوضه از حيث عوض، تفاوتي قائل نشده است يعني هر موقععوض درمعامله پول باشد، آن را بيع مي‌داند و چنانچه پول نباشد آن را معاوضه مي‌داند. ليكن، در وضعيت كنوني، با توجه به وضعيت اقتصادي در معاملات چنانچه يكي از دو مورد معامله پول باشد، آ» پول را ثمن و معامله صورت گرفته را بيع مي‌دانند مگر اينكه تصريح شده باشد و يا قرائن خلاف آن باشد[2].



[1] -  مهدي، شهيدي، حقوق مدني 6، انتشارات مجد،چاپ دوم، سال 1383، ص13

[2] - سيد حسن امامي ، حقوق مدني، انتشارات كتاب فروشي اسلاميه، سال 1364 ، جلد1، صص 417-416

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر