7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46965
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1481

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد امانت

دانلود تحقیق درمورد امانت

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد امانت

با دانلود تحقیق در مورد امانت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امانت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امانت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امانت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:امانت در اصل از (امن) به معناى سكونت و آرامش قلب است و از نظر لفظ و معنى مانند واژه (سلم) است امن من الاسد مثل سلم منه است يعنى از گزند شير ايمن شد . ضد امانت ؛ خيانت است كه زشت ترين خصلت از نظر عقل و شرع و دين مى باشد . المصباح المنير واژه (امن) امانت گرچه معمولا به امانت هاى مالى گفته ميشود ولى در منطق قرآن مفهوم وسيعى دارد كه تمام شئون زندگى اجتماعى و اخلاقى را در بر مى گيرد لذا در حديث وارد شد كه (المجالس بالامانه) گفتگوهايى كه در جلسه خصوصى ميشود امانت است .
    روى اين جهت آب و خاك اسلام در دست مسلمانان امانت الهى است فرزندان آنها امانت هستند ؛ و از همه بالاتر قرآن مجيد و تعليماتش و پيامبر و اهلبيت عليهم السلام و كلمات گوهر بارشان امانت بزرگ پروردگار محسوب مى شوند ؛ چرا كه از امام صادق و امام باقر (عليهما السلام) نقل شده كه فرمودند : (امانت هاى خداوند ، اوامر و نواهى او است و امانت هاى بندگان خدا ، امانت هاى مالى است كه به همديگر مى سپارند) تفسير نورالثقلين ج 1 ص 496.
    به هر حال مسلم است كه پاى بند بودن به تعهدات و حفظ و اداى امانت از مهمترين پايه هاى نظام اجتماعى بشر است و بدون آنها هرج و مرج در سر تا سر جامعه به وجود خواهد آمد . در غير اين صورت ، رشته هاى برادرى و دوستى از هم مى گسلد و مردم نسبت به همديگر بد بين شده و به جاى احساس امنيت ، احساس وحشت مى كنند ، به همين دليل حتى آنها كه اعتقاد الهى و مذهبى ندارند براى مصون ماندن از اين حرج و مرج خود را موظف به انجام امانت مى دانند.
    به حدى مسئله مهم به نظر مى رسد كه پيامبر (ص) يكى از نشانه هاى منافق را خيانت در امانت مى داند.


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر