8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46994
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1653

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده

دانلود تحقیق درمورد بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده

با دانلود تحقیق در مورد بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی زندگی و آثار محمد علی جمالزاده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

 

« خاکستر گذشته را با انبر اشتیاق از روی مجمر خاطرات پیش و پس نمود و یادگارهای گرانبهای جوانی مانند گل های آتشین برافروخته و فروزان، یک به یک از زیر غبار فراموشی سر بیرون دوانید ».

« تلخ و شیرین »

 

گاهی در اندیشه خود نسبت به باورهای جمالزاده در رابطه با تعصب نداشتن نسبت به آرا خود و یا عقایدش دچار این تردید می شویم که جمالزاده نسبت به گذشته خود و تاریخ، گرفتار اندیشه هایی تعصب مآبانه گردیده و از این رو شاید بعضی می پندارند که او نویسنده ای طرفدار چیزهای کهنه و قدیمی است.

در واقع او سبک نویسندگی خود را در بیان واقعیت هایی که قصه هایش به واسطه آن، او را به مقصودش نزدیک می کنند، بنا نهاده که در افکار نویسنده، این مقصود، حاصل نمی شدند مگر آنکه ریشه های فهم آن را در گذشته آن جستجو نماید. او در اغلب آثارش این تذکر را گوشزد نموده که مبانی شناخت و برنامه ریزی جامعه برای آینده، ناگزیر از شناخت و تعمق در تاریخ گذشته مان است. جمالزاده خود در مقدمه کتاب « تلخ و شیرین » به این بیان پرداخته که آینده را در گذشته باید جستجو کرد.

جمالزاده در این رابطه چنین می گوید : « من اساسا ریشه آینده را در گذشته می دانم، یعنی تاریخ را در سرنوشت مردم موثر و عامل اساسی می شمارم ». [1] او همچنین می گوید : « من نسبت به گذشته در خود علاقه ی مخصوصی احساس می کنم. هر چند سرنوشت دنیا را در آینده می بینم ولی حقیقت را در گذشته می پندارم و از زنده ساختن یادگارهای گذشته لذت می برم و دلم می خواهد سرگذشت گذشته را به صورت حکایت به رشته تحریر درآورم ». [2]

 

زندگی خانوادگی جمالزاده :

سید محمدعلی جمالزاده درشب 12 جمادی الثانی سال 1309 هجری قمری ( 12 ژانویه 1891میلادی ) (1274 ﻫ . ش) درشهر اصفهان متولد شد . پدرش سیدجمال الدین واعظ اصفهانی، متولد سال 1279 ق درهمدان بود . سیدجمال الدین واعظ از سادات جبل لبنان است . پدرسیدجمال الدین واعظ در همدان ازدواج می کند، سیدجمال پس ازمرگ پدر با مادر خود به تهران می رود و از تهران به اصفهان می روند و دراصفهان با مادرجمالزاده ،مریم خانم که دخترمیرزاحسن باقرخان (از دودمان خوراسگانی ) بوده ازدواج می کند . سیدجمال الدین واعظ اهل منبر و موعظه بود وبه دلیل اهمیت فعالیت هایش که درجهت پیروزی مشروطیت انجام داد، به او لقب خطیب مشروطیت را دادند .


 محمد علی جمالزاده، دیباچه سر و ته یک کرباس..[1]

 همان..[2]

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر