9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47234
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1712
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ارتداد

دانلود تحقیق درمورد ارتداد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ارتداد

با دانلود تحقیق در مورد ارتداد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارتداد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارتداد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارتداد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:46 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه                                                                                                                                    ازجمله آفات روبه رشد و نگران كننده موجود درجامعه ما و بلكه درسطح كلان درهمه وسعت دنيا ، آفت قداست گريزي ، قداست زدايي ، قداست ستيزي ،  مبارزه با ارزشهاي والاي ديني و مذهبي است كه ضربات سخت و سنگيني را برپيكر امنيت و آسايش و آرامش اجتماعي فرود مي آورد ، و ثبات سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي ، و اقتصادي را تهديد مي كند .

يك نگاه زودگذر به ناهنجاري هاي اخلاقي اجتماعي ( ازقبيل آدم ربايي ، قتل عمد ، سرقت ، قاچاق مواد مخدر ، روابط نامشروع ، كلاه برداري ، درگيريها ، و ترويج فساد و بي بند و باري ) معضلات اداري سياسي و اعتقادي (همانند بازيچه قراردادن دين ، دهن كجي به ارزشهاي اسلامي ، ارتداد ، ترويج باطل و مبارزه با باورهاي دين و مكتبي) و بالاخره توهين به مقدسات مذهبي و صدها كج روي هاي رنج آور ديگر ، نمايشي است كه هجران و جدايي آدميان ازارزشهاي دين و حركت به سمت و سوي مادي گري  را نشان مي دهد.

دردنياي متمدن و پيچيده ي امروزي اساسي ترين نياز بشر ايجاد امنيت و آسايش درپي عدالت برمحور حق گرايي ، و راه يافتن درجهت تحكيم ارزشهاي ديني و گام نهادن درمسير خداجويي ، خداشناسي ، و خداپرستي است ، تحقق اين نياز ديرينه بشر به اندازه اي مهم و درخورتوجه است كه اسلام آن را به عنوان يكي ازمهمترين اهداف پيام آوران بزرگ الهي مطرح كرده است «لقد ارسلنا رسلنا بالبينات وانزلنا معهم الكتاب والميزان ليقوم الناس بالقسط وانزلنا الحديد فيه باس شديد و منافع للناس و ليعلم الله من ينصره ورسله بالغيب ان الله قوي عزيز»[1]

همگان را به ايجاد و قوام پايه هاي قسط و عدل فرا مي خوند.

همتم بدرقه ي راه كن اي طايرقدس             كه درازاست ره مقصد و من نو سفرم

احترام به انسان يكي از اصول مسلم تربيت ، و نشان رشد و شكوفايي فرهنگي و لازمه ايجاد روحيه بشر خواهي و تحكيم مباني اخلاقي و قوام پاياهاي صلح و دوستي است وازسوي ديگر ، عدم رعايت اين صفت نيك ، موجب اختلافات ، كدورتها ، و دشمني ها و احياناً جنگهاي كوچك و بزرگ ، قتل عام ها و كشتارهاي دسته جمعي گرديده و هزينه هاي سخت و سنگيني را برفرد و جامعه تحميل خواهد كرد.

اميرالمومنين (ع) درنامه اي به مالك اشتر مي نويسد ، مالك ! مهرباني بامردم را پوشش دل خويش قرارده وباهمه دوست ومهربان باش ، مباداهرگز چونان حيوان شكاري خوردن آنان را غنيمت داني ؛ زيرا مردم دو دسته اند ، دسته اي برادر ديني تو و دسته اي ديگر همانند تو درآفرينش مي باشند.[2]

منظور ازاحترام گزاردن ، ارج نهادن به آن چيزي است كه نزد ديگران عزيز و گرامي است و افراد بدان تعلق دارند ، آن امور ممكن است كه حيثيت و موقعيت اجتماعي ، اموال و سلامتي جسمي و روحي افراد وازهمه بالاتر باورها و اعتقادات ديني و مذهبي باشد كه نزد انسان ها عزيز ترين و پربهاترين چيز است ، بطوريكه اغلب ، براي حفاظت و مواظبت ازاين آرمانهاي مقدس از بذل مال و جان دريغ نمي كنند.

دين مبين اسلام هم درمورد بخشي از افعال افراد جامعه كه به مقدسات آن توهين مي كنند سخت گيري مي نمايد و مجازات هاي شديدي كه شايسته افراد خاطي است  براي آن وضع نموده است كه ازسوي_ به اصطلاح بشردوستان و آنهايي كه شعارحقوق بشرو آزادي مطلق مي دهند مورد حمله قرارگرفته است ازجمله اين جرايم و مجازات ها جرم ارتداد و سب النبي مي باشد كه دل آنها را به درد آورده كه سوالاتي را مطرح مي نمايند كه دراين تحقيق سعي كرده ايم  با استناد به قرآن كريم و روايات و فتاواي معتبر فقيهان و عالمان دين به آنها پاسخ دهيم ازجمله اين سوالات اين مي باشد كه : مگر اسلام آزادي عقيدتي را قبول ندارد ، پس چرا مجازات سختي را برمرتد تحميل مي كند ، آيا اسلام دين حق و منطق برعقل و برهان نيست ، پس چرا با تحميل مجازات درصدد ابقاء اجباري مسلمانان بردين خود كه سابقا و چه بسا ازروي ناآگاهي انتخاب كرده اند برمي آيد ؟ اصولا ارتداد به چه معناست ، اسباب تحقق آن كدامست و ماهيت حقوقي آن چيست ؟ آيا اسلام مخالف آزادي انديشه است و پيروان خود را ازفكركردن و انديشه كردن بازمي دارد ؟ آيا اسلام به پيروان خو دو منتقدانش حق بيان انتقاداتشان را نمي دهد و دركل مخالف آزادي بيان است ؟ و حكم ارتداد با آزادي انديشه و بيان تناقض دارد ؟‌و حكم كسي كه به پيامبر(ص)وائمه معصومين (ع)توهين مي كند چرا اينقدر سنگين است ؟


1.سوره حديد آيه 25

1.نهج البلاغه ، ترجمه ي محمد دشتي .-  قم موسسه انتشاراتي امام عصر.چاپ اول  1387. نامه53. اخلاق و رهبري.صص 403و405

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر