7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47255
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2085

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه

دانلود تحقیق درمورد انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه

با دانلود تحقیق در مورد انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انقلاب اسلامي و انقلاب مشروطه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

انقلاب ۱۳۵۷

انقلاب ۱۳۵۷ (خورشیدی) ایران، همچنین شناخته شده به انقلاب اسلامی، قیامی بود که با شرکت اكثر مردم و احزاب ملی، مذهبی، کمونیستی، و روشنفکران ایران، نظام پادشاهی این کشور را سرنگون، و پیش‌زمینهٔ روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران را فراهم کرد. ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را روز پیروزی این انقلاب می‌دانند. این انقلاب به رهبری آیت‌الله خمینی به پیروزی رسید.

پیشینه و علل

انقلاب ۱۳۵۷ايران بعد از تجربه نهضت مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد و به دنبال قيام ۱۵ خرداد۱۳۴۲ به وقوع پیوست.

رهبران انقلاب از آغاز بر سه نکته بیش از هرچیز تاکید داشتند:چیرگی بر استبداد حاکم،ایستادگی در برابر استعمار خارجی و مسائل فرهنگی(به خصوص اسلامی)،همین سه عامل زمینه ای برای اتحاد اکثر احزاب،جریان‌ها و گروه‌ها شد.

هرچند انقلاب ایران بعدها تا حدودی از این اتحاد فاصله گرفت و زمینه برای ایجاد اپوزسیون مخالف محیا شد،ولی همچنان بسیاری از شخصیت‌ها و احزاب موثر در جریان انقلاب به طور قانونی در داخل کشور فعالیت سیاسی دارند.

۲۸ مرداد ۱۳۳۲

مقاله اصلی: کودتای ۲۸ مرداد

انگلستان پس از كوتاه شدن دست خود از صنعت نفت ايران، منابع بسياري را در منطقه و خصوصا ايران از دست داده بود، با قطع اميد از رسيدن به توافق، وارد مطالعه طرح يك كودتاي نظامي شد. آمریکا نیز با انگلیس در این طرح همکاری داشت.

۱۶ آذر ۱۳۳۲

از مهمترين حركت‌هاي سياسي و دانشجويان در تاريخ ايران، اعتراض دانشجويان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به ورود معاون رييس جمهور آمريكا، نيكسون، به خاك ايران پس از كودتاي ۲۸ مرداد بود.دانشجويان دانشكده‌هاي فني، حقوق و علوم سياسي، علوم‌، دندانپزشكي، پزشكي و داروسازي در دانشكده‌هاي خود، تظاهرات پرشوري عليه رژيم كودتا برپا كردند. روز ۱۵ آذر، تظاهرات به خارج از دانشگاه كشيده شد و مأموران در زد و خورد با دانشجويان، شماري را مجروح و گروهي را دستگير و زنداني كردند. که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان توسط حکومت پهلوی گردید.

۲ فروردين ۱۳۴۲

حمله به مدرسه فیضیه قم درروز دوم فروردين ۱۳۴۲ شمسي مطابق با روز شهادت امام جعفر صادق (ع) روي داد.پس از اینکه رژيم پهلوي لايحه انجمنهاي ايالتي و ولايتي و نيز لوايح ششگانه و انقلاب سفيد(شاه و ملت) را مطرح کرد،روحانیون ساکت ننشستند و در راس آنهاامام خمینی عيد سال 42 را عزاي عمومي اعلام كردند.شاه نیز به مدسه فیضیه حمله ور شد .در این حمله بسیاری از طلاب کشته شدند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر