7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47440
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1485
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي

دانلود تحقیق درمورد رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي

با دانلود تحقیق در مورد رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رشد عقلي و پيشرفت هاي درسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

در دوران بلوغ رشد عقلي از رشد جسماني سرعت كمتري دارد . آزمونهاي مختلف استعداد يك روند صعودي را در حدود اواخر دوره نوجواني نشان مي دهند . تفاوتهاي جنسي در الگويابي توانائيها در دوره دبيرستان بارزتر است . پسران در آزمونهاي رياضي و دختران در آزمونهاي كلامي نمرات بالاتري به دست مي آورند . همچنين در زمينه رشد اجتماعي مثلاً رشد ارزشهاي اخلاقي در دوره بلوغ در مقايسه با دوره هاي قبل يك تفاوت ماهوي از نظر تفكر بوجود مي آيد . يعني فرد بالغ از نظر نوع استدلالهاي مربوط به مسائل اخلاقي كاملاص با فرد پيش از دوران بلوغ تفاوت دارد . مثلاً طبق نظر پياژه ، كودكان در مرحله قبل از بلوغ ( به عناون مثال در دوره دبستان ) به نتيجه اعمال اهميت مي دهند ، در حاليكه فرد بالغ به انگيزه و نيت در انجام دادن آن عمل بيشتر اهميت مي دهد . اين نوع قضاوتها مستلزم رسيدن به رشد عقلي خاصي است كه توان قضاوت آگاهانه را در فرد به وجود مي آورد .

براي بالغين با هوش تر و جوانان خانواده هاي علاقه مند به امر تحصبل اين دوره از نظر كشف اصول عقلي اهميت زيادي دارد . تاكيد جامعه  بر داشتن تحصيلات باعث شده است كه جوانان نيز فشاري را بر خود حس كنند تا خود را به سطوح بالاي پيشرفت تحصيلي برسانند . به ويژه در جامعه  ما كه دشواري بزرگي به نام كنكور دانشگاهها در برابر جوانان قد علم كرده اين فشار بيشتر محسوس است . جالب توجه است در اين مورد ما شاهد موششهاي فوق العاده اي از سوي جوانان براي غلبه بر غول كنكور هستيم . هجوم جوانان به آموزشگاههاي تخصصي ، گرفتن معلم خصوصي ، درس خواندنهاي پيگير ، همگي از يكسو حاكي از اهميتي است كه جامعه  بر پيشرفتها و موفقيتهاي تحصيلي جوانان مي دهد و از سوي ديگر حاكي از پذيرش مسئوليت و كوششهاي صميمانه جوانان در اين مورد است . اما بايد توجه داشت كه همگام با اين كوششها ، جوانان در عين حال دچار يك حالت تنش و فشار روحي هستند .

به عبارت ديكر همان احساس فشار اجتماعي و احساس مسئوليت جوانان را دچار تعارض و كشمكشهاي رواني در اين دوره مي كند . اين تعارضها يا به صورت رويكرد جاذب ـ جاذب  است مانند تعارضي كه بر اثر دشواري در انتخاب يكي ار دو رشته مطلوب ( انتخاب پزشكي يا مهندسي ) حاصل مي شود ، يا به صورت تعارض جاذب ـ دافع مانند علاقه به رشته پزشكي اما دشواتري پذيرفته شدن در كنكور و زحمت فراوان براي مطالعه دروس آن جلوه مي كند . به هر صورت رشد استعدادها و توانائيهاي فكري در اين دوره با مقدار فشار رواني و تنش همراه است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر