8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47515
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1588
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه و تاريخچه صنعت اتومبيل در ایران:

اولين ماشين وارد شده به ايران فورد بود که بوسيله مظفرالدين شاه قاجار از کشور بلژيک خريداري شده بود. اين ماشين که در موقع حرکت دود زيادي مي کرد توسط مردم به ماشين دودي يا ارابه دودي تغيير نام داده شد. با شروع شهرسازي بصورت مدرن در سال 1300، واردات ماشين به ايران افزايش يافت. بيشترين اتومبيلها در آن سالها از کشورهاي آمريکا و انگلستان به ايران وارد مي شد. اولين کارخانه اتومبيل سازي در ايران شرکت سهامي ايران ناسيونال بود که به توليد ماشينهاي پيکان، با مجوز از شرکت تالبوت انگلستان، اولين توليدات خود را در سال 1346 روانه بازار کرد. بعداً شرکت ايران ناسيونال به توليد وانت، ميني بوس و اتوبوس دست زد.

در همين سال دو مدل از ماشينهاي آمريکايي بنام " آريا " و " شاهين " توسط کارخانه پارس خودرو روانه بازار شد؛ و يکسال بعد در سال 1347 يک مدل از ماشين فرانسوي سيتروئن بنام " ژيان " توسط شرکت سايپا به بازار عرضه شد.

در سال 1351، شرکت پارس خودرو نام خود را به شرکت " جنرال موتورايران " تغيير داد و شروع به ساخت دو مدل از ماشينهاي شرولت ( اپل ) 2500cc، 2800cc و همينطور سه مدل ديگر با مجوز از کارخانه آمريکايي جنرال موتورز بنام: بيوک، کاديلاک، شولت نوا. توليدات اين ماشينها تا سال 1360 ادامه داشت. توليد ماشينهاي ژيان که متعلق به کارخانه سايپا بود در سال 1359 متوقف شد. ولي توليد ماشينهاي رنو  که در سال 1354 آغاز شده بود ادامه يافت.

از بعد از انقلاب ايران صنايع اتومبيل سازي پيشرفت مهمي نکرده اند و همان اتومبيلهاي گذشته و بعضي از اتومبيلهاي جديد اروپايي مانند پژو و کيا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پيش که کارخانجات اتومبيل سازي شروع به طراحي اتومبيلهاي جديد کرده اند.

 

 

این تحقیق بر روی ماشینهای ایرانی موجود در کشور ایران انجام شده است و این انتخاب بر اساس تئوری درس روشهای طراحی مهندسی می باشد. پس مراحل را به صورت زیر ادامه میدهیم:

1- تشخيص نياز :

با توجه به كاربرد بسيار بالاي خودرو در كشور و استفاده از آن بعنوان يك ابزار ضروري، و با در نظر گرفتن شرايط مختلف اقتصادي ،اجتماعي ،منابع معدني ، منابع نفت و گاز ومنابع انساني موجود در كشور بايستي درصدد طراحي و ساخت، يا انتخاب يك خودروي بهينه از ميان خودروهاي موجود در كشور باشيم تا بتواند در شرايط مختلف آب وهوايي كشور ما كارآمد باشد و با  توجه به وضعيت اقتصادي جامعه قيمت آن در حدي باشد كه اكثريت طبقات مختلف جامعه قادر به خريد آن باشند .

 

2-  تعریف هدف :

طراحي و ساخت يا ‌انتخاب يك خودروي مناسب با درنظر گرفتن  شرايط زير :

1) مقرون به صرفه باشد بطوريكه اكثريت طبقات مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده كنند .

2) دارا بودن مقاومت و شرايط ايمني مناسب .

3) از لحاظ زيست محيطي مطابق با استانداردهاي جهاني باشد .

 

3-  تحقیقات طرح :

تحقیقات درمورد بهترین خودرو را بیشتر بر روی مجله ها و ژورنالها و سایتهایی که انواع خودرو ها را بایکدیگر مقایسه نموده و نتایج کیفی و کمی در اختیار ما قرار داده اند

استفاده نموده ایم و همچنین در مورد خودروهایی که نمایندگی مستقیم داشته اند نیز تحقیقاتی  به عمل آمده است .

 

4-  خصوصیات طرح :

اكنون با  توجه به مراحل قبل ( تشخيص نياز و تعريف هدف) خصوصيات طرح را بصورت زير مورد بررسي قرار مي دهيم :

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر