7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47576
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2351
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تولید برگه زرد آلو

دانلود تحقیق درمورد تولید برگه زرد آلو

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد تولید برگه زرد آلو

با دانلود تحقیق در مورد تولید برگه زرد آلو در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تولید برگه زرد آلو را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تولید برگه زرد آلو ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تولید برگه زرد آلو

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

اهمیت اقتصادی توسعه صادرات میوه جات خشک شده ، توزیع نا مناسب منابع غذایی و انواع محصولات کشاورزی و فصلی و منطقه ای بودن تولید بسیاری از محصولات در جهان از جمله دلایل اهمیت خشک کردن میوه جات میباشد همچنین نیاز بیش از حد بعضی از کشور ها به اینگونه محصولات بدلیل شرایط خاص و اقلیمی آنها و همچنین هزینه بالای حمل ونقل سبزیجات و میوه جات تازه و محدود بودن زمان نگهداری آنها دلایل دیگر این امر و بیانگر اهمیت این محصول در دنیای امروز است . از اینرو این طرح در قالب مطالعه مقدماتی و امکان سنجی طرح تولید برگه زرد آلو انجام شده است. در ادامه شاخص های عملیاتی بطور خلاصه ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه :

بر اساس نوشته‏هاى چينى متعلق به 2000 سال قبل از ميلاد، زردآلو از آسياى شرقى نشأت گرفته و به وسيله عربها به اروپا انتقال يافت و مردم مناطق مديترانه‏اى توسط رومانيايى‏هاى با اين ميوه آشنا شدند.

پرثمرترين درختان زردآلو در سطح كشور كه ميوه آن علاوه بر مصارف داخلى، جنبه صادراتى داشته و به صورت برگه زردآلو، قيسى، آفتاب خشك و هسته آن نيز به صورت مغز هسته تلخ و شيرين به خارج از كشور صادر مى‏گردد، به ترتيب در استانهاى آذربايجان شرقى، خراسان، آذربايجان غربى، سمنان، همدان، زنجان و استان مركزى به عمل مى‏آيد. زردآلوى ايران از نظر كيفيت، كميت، رنگ و طعم در دنيا مشهور است و انواع زيادى تاكنون شناخته شده كه تعداد آنها از 130 نوع متجاوز مى‏باشد.

به فارسى انواع آن را «زردآلو»، «شكرپاره»، «قيسى» و در كردستان «مشمش» نامند و خشك‏كرده آن را برگه زردآلو و برگه قيسى و خوبانى گويند. در كتب طب سنتى قديم با نام «مشمش» آمده است.

زردآلو ميوه درختى است كه آن را به فرانسوى Abdicator و به انگليسى Apricot tree گويند. گياهى است از خانواده Rosaceae، نام علمى آن Prunes Armenia calاست.

طعم شيرين آن به علت مقدار زياد ساكارز (نوعى كربوهيدرات دوقندى كه همان شكر متداول مصرفى ما است) مى‏باشد و رنگ زرد مايل به نارنجى بافت و پوست آن به علت رنگدانه آنتى‏اكسيدان (مواد ضد سرطان) به نام بتا ـ كاروتن مى‏باشد (پيش‏ساز ويتامين A در بدن).

واژة «برگه » به این معنی در فارسی ظاهراً جدید است . گرچه آشپز ناصرالدین شاه اصطلاحات «برگة زردآلو» و «برگة هلو» را ذکر کرده است (آشپزباشی ، ص 22)، اما این نام در واژه نامه های دورة قاجار و منابع فارسی پیش از آن یافت نمی شود. پیشتر برگه را به نامهایی چون کِشتَه و قاق و گاه قَیسی می خواندند. «کشته » را، که امروزه در خراسان برای برگة زردآلو (شکورزاده ، ص 185) و در افغانستان برای زردآلوی خشک کردة بدون هسته (افغانی نویس ، ص 454) به کار می برند، در واژه نامه های فارسی قدیم به معنای «میوة خشک کرده » در اصطلاحاتی چون «امرودِ کشته » و «شفتالود کشته » و «زردآلود کشته » آورده اند ( رجوع کنید به اسدی ، ص 77؛ مؤلف برهان قاطع ، ذیل کشته ، آن را چنین تعریف کرده است : «آلو و زردآلو و امرود و شفتالو و امثال آن که دانة آنها را برآورده و خشک کرده باشند»).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر