9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48865
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2065

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل

دانلود تحقیق درمورد روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل

با دانلود تحقیق در مورد روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روشهاي پرداخت و اعتبارات اسنادي و اسناد حمل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

سفارشها يا قراردادهاي منعقد شده پس از انجام يافتن مذاكرات و مكاتبات وقتي عملي مي شود و به اجرا در مي آيد كه پرداخت مبلع معامله و تحويل كالا بهنحوي از نظر طرفين تضمين شده باشد . فروشندگان با توجه به اعتمادي كه به طرف معامله ( خريدار ) دارند و نيز با توجه به ثبات اقتصادي كشور او براي پرداخت مبلغ معامله روشهاي مختلفي را انتخاب مي كنند . روشهاي پرداخت داراي معايت و محاسني است . پنج روش عمده پرداخت را توضيح مي دهيم كه در آن به ترتيب ميزان ريسك فروشنده كاهش يافته ، ريسك و وظايف خريدار افزايش مي يابد .

1 . تجارت حساب باز . در اين روش خريدار و فروشنده توافق مي كنند كه خريدار در مقطع زماني مشخصي در آينده بدهيهاي خود به فروشنده را به حساب او واريز كند و فروشنده بدون توجه به اين تاريخ ، اسناد و كالا را براي خريدار ا رسال كند تا او بتواند بلافاصله به ترخيص و تحويل كالا اقدام كند ؛ خريدار قرار مي گذارد كه دو ماه پس از هر حمل مبلغ مورد نظر را به حساب موجود طرف از طريق مسايل مختلف پرداخت ( چك بانكي ، حواله و ...) واريز كند . مسلم است كه در اين گونه معغمله فروشنده به خريدار و دولت متبوع وي از نظر مقررات اقتصادي و ارزي اعتماد كامل دارد ، خود داراي نقدينگي به مقدار كافي است و دادن نسيه برايش امكانپذير است . اين روش مورد توجه خريدار است و بهترين روش محسوب مي شود ؛ در حالي كه براي فروشنده داراي بالاترين ريسك است و او بايد به روند عمليات توجه و اعتماد كافي داشته باشد. ذكر اين نكته ضروري است كه بيش از 60 درصد معاملات بين كشورهاي عصو بازار مشترك اروپا بدين شيوه صورت مي گيرد .

2 . بروات ساده . در اين روش ، فروشنده و خريدار توافق مي كنند كه فروشنده كالا را براي خريدار ارسال كند و اسناد حمل را كه به نام اوست به طور مستقيم برايش بفرستد و او كالا را از گمرك ترخيص كند . فروشنده بر مبناي اسناد حمل ، برات ساده اي را به عهده خريدار  صادر مي كند و يا از طريق بانك خود ( و يا مستقيماً ) آن را براي بانك خريدار مي فرستد تا وصول شود . بانك خريدار بلافاصله به خريدار آگهي براتگير مي فرستد و خريدار پس از رؤيت برات ، آن را قبول كرده ، از بانك خود مي خواهد كه نسبت به كارسازي و پرداخت وجه برات اقدام كند . در واقع برات سندي است كه به موجب آن كسي به كس ديگري دستور مي دهد كه مبلغ معيني را در وجه حامل يا شخص ثالث يا حواله كرد او به ديدار يا سررسيد معين بپردازد . با توجه به اين تعريف ظلبكار سندي را صادر مي كند (بر عكس چك كه بدهكار آن را صادر مي كند ) و به بدهكار ستور مي دهد كه مبلغ معيني را به شيوه اي بپردازد . ممكن است سند برات حامل باشد يا حواله كرد و يا شخص ثالث . كسي را كه برات صادر كند "براتكش " ، كسي را كه وجه براترا بايد بپردازد " براتگير " و عمل قبول بدهكار و پاسخ مثبت دادن به سند طلبكار را " برات قبول " مي گويند . برات خود بر دو نوع است : برات خارجي و برات داخلي . در برات خارجي محل صدور برات وپرداخت مبلغ آن در دو كشور است ؛ در حالي كه در برات داخلي در يك كشور قرار دارد . به هر حال در اين روش پرداخت ، هنوز هم ميزان ريسك فروشنده زياد است ، گر چه نسبت به روش اول وضعيت بهتري دارد ؛ زيرا از طريق بانك مي تواند عمليات را پيگيري كند . در اين روش خريدار وضعيت خوبي دارد و پس از دريافت كالا نسبت به پرداخت مبلغ معامله اقدام مي كند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر