6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48877
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1505

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار

دانلود تحقیق درمورد مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار

با دانلود تحقیق در مورد مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مرورى بر عملكرد مظفرالدين شاه قاجار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

اين قرارداد در هفت فصل عيناً مانند قرارداد گمركى ايران و روس با همان شرايط منتها به نفع دولت انگليس تهيه و تنظيم گرديد. اين قرارداد به جاى فصل نهم عهدنامه پاريس مورخ چهارم مارس ۱۸۵۷ بود! و براى ايران همان معايب و مضار قرارداد گمركى ايران و روس را داشت.

نكته درخور توجه اينكه آنچه را كه دولت روس در سال ۱۸۲۸/ ۱۲۴۳ ه.ق به موجب معاهده تركمانچاى به ايران تحميل كرد دولت انگليس در سال ۱۸۵۷/۱۲۷۳ ه.ق براساس عهدنامه پاريس به دست آورد. اگر روس ها قفقاز را از ايران مجزا كردند انگليس ها افغانستان را از ايران منتزع نمودند و همه امتيازات تجارتى كه دولت انگليس با بستن عهدنامه پاريس از آن برخوردار شد همان ها بود كه روس ها طبق عهدنامه تركمانچاى نصيبشان شده بود! و قراردادهاى گمركى منعقده دولتين روس و انگليس با ايران آنچنان ظالمانه و منطبق با منافع اين دو دولت استعمارى بود كه جانشين پاره اى از مواد عهدنامه هاى منحوس تركمانچاى و پاريس قرار گرفت!

اگرچه انگليسى ها توانستند همزمان با اجراى تعرفه گمركى ايران و روس عين آن را براى خود به دست آورند و از اين نظر از روس ها عقب نمانند ولى برترى نفوذ روس ها در ايران نسبت به انگليسى ها محرز و مسلم بود و اين بستگى به چند عامل مهم داشت كه يكى از اين عوامل وجود نيروى بريگاد قزاق تحت نظر روس ها بود كه عنصر ايرانى هيچ نقشى در آن نداشت و براى اجراى مقاصد روس ها در ايران وسيله بسيار موثر به شمار مى رفت. عامل مهم ديگر بانك استقراضى روس بود كه نفوذ فوق العاده اى در شئون سياسى و اقتصادى ايران داشت. اين بانك در ايران تجارت نمى كرد و دنبال سود نبود و فقط سياست دولت استعمارى روس را در ايران ترويج مى 
6,000 تومان