6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48898
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1806
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نگاهی به معادن سنگ آهن بافق

دانلود تحقیق درمورد نگاهی به معادن سنگ آهن بافق

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد نگاهی به معادن سنگ آهن بافق

با دانلود تحقیق در مورد نگاهی به معادن سنگ آهن بافق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهی به معادن سنگ آهن بافق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهی به معادن سنگ آهن بافق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهی به معادن سنگ آهن بافق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

شهرستان بافق در۱۲۰كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد داراي منابع زير زميني متنوعي است و از جمله مناطق معدن خيز كشور به شمار مي‌رود. سنگ آهن چغارت ، چاه گز و سه چاهون ، منگنز ناريگان ، فسفات اسفوردي ، سرب و روي كوشك و معدن مرمريت بيشه در ، از مهمترين معادن بافق هستند. شركت سهامي خاص معادن سنگ آهن مركزي ايران در ۱۰كيلومتري شمال شرقي شهربافق و در حاشيه مركزي ايران قرار دارداين شركت در سال ۱۳۵۰براي اكتشاف و بهره‌برداري از كانسارهاي آهن منطقه بافق توسط سازمان ذوب آهن ايران سابق تاسيس شد و هم اكنون يكي از واحدهاي مهم زير مجموعه شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران و بزرگترين‌شركت توليد كننده سنگ آهن دانه‌بندي وكنستانتره كشور است. بلوك معدني بافق با ذخيره بيش از يك سوم سنگ آهن كشور بعنوان مهمترين زون آهن دارايران شناخته شده‌است. به دنبال عمليات اكتشافي انجام شده ، از سال۱۳۴۰تاكنون در اين منطقه بيش از۳۸آنومالي آهن دار با ذخيره نزديك به ۱/۷ميليارد تن شناسايي شده كه مهمترين آنها معادن چغارت ، سه چاهون، آنومالي شمالي، ميشدوان و چاه‌گز هستند شركت سنگ آهن مركزي ايران ، بزرگترين توليدكننده سنگ آهن دانه بندي كشور طي ۳۰سال گذشته است كه از سال ۱۳۵۰عمليات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغازكرد. اين معدن طي اين مدت، سنگ آهن مورد نياز كارخانه ذوب آهن اصفهان و برخي صنايع فولادسازي كشور را تامين كرده و از سال ۸۰تاكنون به جمع صادر كنندگان سنگ آهن پيوسته است. هم‌اكنون از دو معدن "چغارت" و "سه چاهون" سالانه هشت ميليون تن سنگ آهن استخراج مي‌شود كه نيمي از آن سنگ آهن دانه‌بندي شده‌است و بطور مستقيم براي مصرف در كارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات استفاده مي‌شود و مابقي نيز در كارخانه فرآوري چغارت به كنسانتره سنگ آهن تبديل مي‌شود.

معدن چغارت:

با ذخيره زمين شناسي ۲۰۷ميليون تن در ۱۰كيلومتري شمال شرقي شهر بافق واقع شده وارتفاع اوليه آن از سطح دريا ۱۲۸۶متر بوده است. ذخيره قابل استخراج اين معدن ۱۷۷/۲ميليون تن برآورد شده كه ۹۵/۶ ميليون تن آن به دليل عيار بالا و فسفر پايين، پس از خردايش بصورت مستقيم قابل مصرف در كارخانجات فولاداست و مابقي آن براي پر عيارسازي به كارخانه فرآوري ارسال مي‌شود عمليات بهره‌برداري از اين معدن از شهريور سال ۵۰آغاز شد و تا پايان سال ۸۵بالغ بر و۹۷ ميليون تن سنگ آهن از آن استخراج شده است. عمليات استخراج در اين معدن به صورت روباز و با استفاده از شاول‌هاي الكتريكي با حجم بيل هفت متر مكعب و كاميون‌هاي 32و ۶۵تني صورت مي‌گيرد.

از معدن سنگ آهن چغارت علاوه بر سنگ آهن پر عيار و کم فسفر يک نوع سنگ آهن کم عيار و پر فسفرنيز استخراج مي شئد که قابل استفاده بري کوره بلند و صنايع فولاد سازي کشور نمي باشد ميزان استخراج اين نوع سنگ آهن که در محوته سنگ آهن چغارت ذخيره شده است حدود ۵/۱۹ ميليون تن مي باشد که مي بايستي آن را به طريقي قابل استفاده در صنايع فولاد سازي نمود. از طرفي ذخيره قابل استفاده سنگ آهن کم عيار سه چاهون در دو توده شمالي و جنوبي به ترتيب برابر ۴۵ و.۴/۴۹ ميليون تن بر آورد شده است لذا با توجه به ذخاير سنگ آهن کم عيار پر فسفر چغارت و کم عيار سه چاهون بري استفاده بهينه از ذخاير مورد بحث طرح توسعه مجتمع معدني سنگ آهن چغارت با اهداف زير از سال ۱۳۷۰ به مئرد اجرا گذاشته شد و تاريخ خاتمه طرح در سال ۱۳۸۳ طبق آخرين تجديد نظر برنامه زماني خواهد بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر