7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49203
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1658

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سنگ شناسي يا پترولوژي

دانلود تحقیق درمورد سنگ شناسي يا پترولوژي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد سنگ شناسي يا پترولوژي

با دانلود تحقیق در مورد سنگ شناسي يا پترولوژي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سنگ شناسي يا پترولوژي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سنگ شناسي يا پترولوژي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سنگ شناسي يا پترولوژي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

واژه Petrology به معناي سنگ شناسي در سال 1811 توسط پينکر تون ابداع و به کار برده شد. اين نام از کلمات يوناني petra به معني سنگ و logos به معني بحث کردن مشتق گرديده است. سنگ عبارت از يک جسم طبيعي است که از يک کاني يا مجموعه اي از چند کاني تشکيل شده است و سنگ شناسي به معناي اعم قسمتي از علم زمين شناسي است که در آن راجع به طرز تشکيل ، منشا و همچنين توصيف و طبقه بندي و ترکيب سنگها صحبت مي شود.

سنگ شناسي توصيفي قسمتي از سنگ شناسي است که در آن راجع به ترکيب ، مشخصات و طبقه بندي سنگها صحبت مي شود. در سنگ شناسي توصيفي بسته به دقت مورد نظر از چشم غير مسلح يا حداکثر با ذره بين دستي ، ميکروسکوپ ، تجزيه شيميايي ، ديفراکسيون اشعه ايکس و ... استفاده به عمل مي‌آيد.

 

 

 

سه خانواده سنگ

زمين شناسان ، بر پايه مشاهدات انجام شده ، سنگهاي زمين را از نظر منشا به سه گروه اصلي تقسيم کرده اند که عبارتند از :

·         سنگهاي آذرين

·         سنگهاي رسوبي

·         سنگهاي دگرگوني

سنگهاي حد واسط

·         سنگهاي آذر آواري و توفها : اين سنگها ، جزو سنگهايي هستند که از نظر ماده اوليه جز سنگهاي آذرين و از نظر محل و طرز تشکيل جز سنگهاي رسوبي هستند.

·         ميگماتيت‌ها : ميگماتيت‌ها در زبان يوناني به معني اختلاط است و عبارت از سنگي مرکب و ناهمگن که قسمتي از آن رنگ روشن

7,000 تومان