12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49718
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1654

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مخابرات در ايران

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مخابرات در ايران

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه مخابرات در ايران

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه مخابرات در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه مخابرات در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه مخابرات در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه مخابرات در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:113 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخچه مخابرات در ايران

وزارت پست و تلگراف و تلفن يكي از سازمان هاي بسيار گسترده خدماتي ، فني و تحقيقي و توليدي دولت ايران است . اين وزارتخانه با بهره گيري از نيروي دست و انديشه ده ها هزار متخصص ، كارشناس ، مهندس كارمند و كارگر و با استفاده از دستگاه هاي پيچيده مكانيكي ، الكتريكي وظايف بسيار مهم و حساسي را در قالب سازمان و تشكيلات منظم در جهت رسيدن به هدف هاي كمي و كيفي بر عهده دارد . وزارت پست و تلگراف و تلفن ، از يك سو خدمات خود را در همه ي شهر ها و روستاهاي ايران حتي درون خانه ها در اختيار مردم قرار مي دهد و از سوي ديگربا سازمان هاي بين المللي و كشور هاي ديگر در ارتباط است . اهميت و نقشي كه اين سازمان در امور اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي ، آموزشي و سياسي و نظامي كشور دارد بسيار ارزنده است و از همين رو است كه سرمايه عظيمي را به اين وزارتخانه اختصاص داده است . وزارت پست و تلگراف و تلفن كه ابتدا از پيوند وزارت تلگراف، وزارت پست و شركت تلفن ايران به وجود آمد اكنون سازمان بسيار وسيعي شامل بخش هاي تحقيق ، توليد ، طراحي ، نصب بهره برداري و نظارت بر فعاليت هاي بيش از 320 كارخانه تجهيزات مخابراتي و الكترونيكي خص.صي است . وزارت تلفن در سال 1255  خورشيدي تأسيس شدا . پيش از آن ، در سال 1237 براي تأسيس و نگهداري سيم هاي تلگراف ، اداره تلگراف به وجود آمد . اين اداره در بخشي از وزارت علوم بود و چون سازملن آن گسترش يافت و نقش آن دراداره امورجامعه مشخص شد به وزارت تلگرلف تغيير نام  يافت .

وزارت پست در سال 1258 خورشيدي تأسيس شد و سي سال بعد در سال 1288 وزارت پست با وزارت تلگراف يكيشد و وزارت پست و تلگراف به وجود آمد . شركت تلفن ايران در سال 1284 خورشيدي تأسيس و تا سال 1308 با سرمايه و مديريت شركت خصوصي اداره مي شد و وزارت فوائد عامه بر آن نظارت داشت . در اين سال امور تلفن به موجب تصويب نامه هيأت وزيران به وزارت پست و تلگراف و تلفن تأسيس شد .

 

 ساختار جديد مخابرات كشور

شركت مخابرات ايران بر اساس ساختار جديد ، به يك شركت مادر تخصصي تبديل مي شود و 31 شركت ديگر به عنوان زير مجموعه آن به فعاليت خواهند پرداخت . اين شركت ها شامل 28 شركت استاني و 3 شركت جديد ارتباطات ديتا ، ارتباطات سيار و شركت ارتباطات زير ساخت مي باشند و وظيفه سياستگذاري در همه بخش ها به عهده وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات خواهد بود .

 

1-    شركت ارتباطات ديتا

شركت ارتباطات ديتا با هدف مديريت ، سامان دهي ، ايجاد ، توسعه ، تأمين ، نظارت ، نگهداري و بهره برداري شبكه ارتباطات داده ها و ارائه خدمات ارزش افزوده آن به منظور تحقق طرح ها و برنامه هاي مصوب شركت مخابرات ايران         ( مادر تخصصي ) تشكيل شده است . اين شركت در راستاي رسيدن به اهداف و برنامه هاي خود سه استراتژي ، ايجاد شبكه امن و پايدار ، توسعه IT  در كشور و توسعه سرويس هاي ديتا با افزوده ( VAS  ) را دنبال مي كند  .

 

اهم وظايف و فعاليت ها

1.     تهيه و تدوين طرح هاي جامع در زمينه شبكه ارتباطات داده ها بر اساس الزامات ، نيازها ، استانداردها و ضوابط

2.     بازاريابي ، تأسيس ، توسعه ، بهسازي ؛ اجرا ، نگهداري و بهره برداري و همچنين نظارت و مديريت شبكه ارتباطات داده ها طبق استانداردهاي ملي و بين المللي

3.     تهيه و تصويب دستورالعمل ها ، ضوابط ، معيارها و استانداردهاي فني و تخصصي مورد نياز در زمينه تأسيس ، توسعه ، نگهداري و بهره برداري از شبكه ارتباطات داده ها

4.     عضويت در نهادها و انجمن هاي تخصصي ملي و بين المللي و شركت در كنفرانس هاي مربوط به منظور كسب و تبادل اطلاعات تخصصي ارتباطات داده ها

5.     مديريت ، برنامه ريزي و پياده سازي آموزش هاي تخصصي خاص به منظور توسعه

6.     حمايت از گسترش حضور و مشاركت بخش غير دولتي در انجام     پروژه ها و توسعه  فن آوري اطلاعات ( IT )

7.     فراهم نمون امكانات لازم جهت تأمين نياز هاي متقاضيان شبكه هاي خصوصي كلان ( Enterprises )

8.     تأمين ارتباط بين المللي داده ها و همچنين فراهم نمودن امكان ارتباطات داده ها در سطح كشور هاي منطقه

9.     اقدام در جهت حفظ امنيت شبكه و حفاظت از حقوق مشتركين در چهار چوب قوانين و مقررات كشور 

 

2-    شركت ارتباطات زير ساخت   

با اجراي مصوبه شوراي عالي اداري مورخ24/4/82 ، شركت سهامي طرح و توسعه تلفن ايران ، به « شركت سهامي ارتباطات زير ساخت » تغيير نام داد . هدف از تشكيل اين شركت ، مديريت و سازماندهي عمليات اجرايي شامل شبكه بن و بستر ( Back bone  ) شبكه ارتباطات زير ساخت كشور ، مركز مايكروويو بين شهري و بين الملل ، شبكه اصلي فيبرنوري ، ايستگاه هاي زميني ماهواره مرتبط با ISC  و بين الملل PC  و SC زير ساخت و مراكز سوييچ راه در قالب طرح ها و برنامه هاي مصوب است . همچنين كارگزاري شركت مخابرات ايران در زمينه نظارت و تصويب   طرح هاي جامع شبكه شهري نيز جز اين اهداف   مي باشد .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر