10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50183
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1481

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کنترل کننده دما در دو رنج

دانلود تحقیق درمورد کنترل کننده دما در دو رنج

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد کنترل کننده دما در دو رنج

با دانلود تحقیق در مورد کنترل کننده دما در دو رنج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کنترل کننده دما در دو رنج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کنترل کننده دما در دو رنج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کنترل کننده دما در دو رنج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:80 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

مقدمه

 

نیازهای  مهم  یک  سیستم  تک  منظوره  کاهش توان مصرفی و فضای اشغالی آنست.

 

انتخاب یک میکروکنترلر

 

چهار نوع  میکرو کنترلر 8  بیت مهم  وجود دارد. که عبارتند از 6811 از موتورلا،8051 از اینتل , 8 Z  از زایلوگ  و  X16PIC  از شرکت

میکرو چیپ  تکنولوﮊی . هر یک از میکرو کنترلرهای  فوق  مجموعه دستورات و مجموعه  ثباتهای  خاص  خود را دارد  ؛ بنابراین با یکدیگر

سازگار نیستند. برنامه ای که بر روی یکی از آنها  نوشته  شود بر روی دیگری قابل اجرا نیست. میکروکنترلرهای 16و 32 بیتی هم وجود دارند که بوسیله سازندگان مختلف ساخته شده اند.با توجه به تنوع میکروکنترلر ها سه روش برای طراح پیشنهاد شده است.

 

١_برآورده  کردن نیازهای محاسبات کار بطور موثر و مقرون به صرفه

 

٢_ در دسترس داشتن  نرم افزارهای  کمکی  مانند  کامپایلرها، اسمبلرها و عیب یاب ها

 

٣_ منابع گسترده و قابل اعتماد برای میکروکنترلرها

 

روش انتخاب میکروکنترلر

 

_ اولین و قدیمی ترین روش انتخاب میکروکنترلر این است که نیازهای سیستم دقیقا  مشخص  و هزینه آن هم  مقرون به  صرفه  باشد. در تحلیل نیازهای یک پروژه مبتنی بر میکروکنترلر ما ابتدا باید بدانیم که کدامیک از میکروکنترلرهای 8، 16 و یا 32 بیتی  قادرند نیازهای  کار را بطور موثر برآورده سازند. دیگر موارد قابل اندازه گیری عبارتند از׃

 

الف﴾ سرعت

 

ب﴾ بسته بندی این مورد  به  دلیل  فضای اشغالی  مونتاژ و ساخت  نمونه نهایی اهمیت خاصی دارد.

 

پ﴾توان مصرفی  برای  محصولاتی  که با  باطری  کار می کنند  اهمیت دارد.

 

ت﴾مقدار RAM و ROM در تراشه

 

ث﴾تعداد پایه های O⁄I وتایمر در تراشه

 

ج﴾سادگی تبدیل به ویرایش بعدی از نظر کارایی و توان مصرفی

 

چ﴾قیمت هر عدد

 

٢_ روش دوم در انتخاب یک میکرو کنترلر این است که بچه سادگی می توان  حول آن امکانات ایجاد  کرد. در دسترس  بودن اسمبلر، عیب یاب، کامپایلرC ، امولاتور﴿یا شبیه ساز﴾  پشتیبانی   فنی و متخصصین  درون خانه ای و بیرونی از جمله نکات قابل توجهند.

 

۳_ سومین روش در انتخاب میکروکنترلر، در دسترس بودن آن به تعداد لازم در حال حاضر و آینده است.

 

 

 

تاریخچه مختصری از 8051

 

در سال ١۹۸١شرکت  Intel  میکروکنترلری  به نام 8051 را معرفی کرد. این میکروکنترلر دارای 128 بایت RAM،  K4بایت ROM  دو تایمر، یک پورت سریال و چهار پورت موازی ﴿هر یک 8 بیت﴾بود که همه آنها در یک  تراشه تعبیه شده  بودند. زمانی  به آن « سیستم در یک تراشه » می گفتند. 8051  یک پروسسور 8  بیت است، یعنی CPU هر بار می تواند فقط روی 8 بیت داده   کار کند. داده های بزرگتر از 8 بیت باید به  قطعات 8  بیت بشکنند و سپس بوسیله CPU  پردازش شوند. 8051 کلا دارای چهار پورت O⁄I با عرض 8 بیت است.

پس از آنکه Intel  بشرط  حفظ  سازگاری  با 8051 ، اجازه تولید را به دیگر سازندگان داد  تراشه  مذکور بسیار مورد  توجه  قرار گرفت .  این توافق  منجر به  تولید  انواع 8051  با  سرعت های  متفاوت  و مقداری ROM در تراشه شد. آنچه اهمیت دارد  این است که گرچه انواع مختلف 8051  با  سرعت و مقدار ROM متفاوت  در تراشه موجودند ولی همه آنها  با  8051اصلی از نظر دستورات  سازگارند. این  بدان معنی  است که اگر شما برنامه ای برای یکی بنویسید، مستقل از سازنده روی دیگری هم قابل اجراست.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر