7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50455
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2155
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ابوریحان بیرونی

دانلود تحقیق درمورد ابوریحان بیرونی

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد ابوریحان بیرونی

با دانلود تحقیق در مورد ابوریحان بیرونی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ابوریحان بیرونی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ابوریحان بیرونی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ابوریحان بیرونی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

گروه : علوم پايه  رشته : جانور شناسي    محل تولد : خوارزم      تاريخ تولد:362
 
خلاصه : ابوريحان يكي از دانشمندان و مشاهير ملي ايران است . اهميت عمده او را دراين بود كه دررياضيات و علم هيات و نجوم درزمان خود تقريبا يگانه عالم بوده و مي توان گفت يگانه عالم بزرگ آن دوره دراين فنون وي بود . ابوريحان بيروني مردي يك فن و متخصص بود و درامر هيات و نجوم و علوم طبيعي مهارت داشت.
 
همسر و فرزندان : ابوريحان چندين سال از عمر خويش را درهندوستان گذرانيد و زبان سانسكريت فراگرفت و با كتب رياضي ‌، نجوم ،‌فلسفه و علوم واديان هندي وبه طوركلي بافرهنگ اقوام هند به خوبي آشنا شدو و معرفت عميقي به احوال هندوستان حاصل كرد.

 زمان و علت فوت : وفات ابوريحان بيروني درسوم رجب 440 بود . او درهنگام فوت تقريبا 78 سال داشت.

مشاغل و سمتهاي مورد تصدي : تا سال 407 هجري ابوريحان درخوارزم درخدمت ماموران خوارزمشاه بود اما ظاهرا ازسال 408 او در نزد محمود غزنوي بوده است. وي درسفرهايي كه محمود به هندوستان از براي غزوه فتوحات لشكر كشي مي كرد همراه بود.

 ساير فعاليتها و برنامه هاي روزمره : ابوريحان گاهي درجرجان در نزد قابوس بن وشمگير بوده و زماني درگرگانج يا جرجانيه نزد خوارزمشاه بود . وي زماني نزد سلطان محمود و سلطان مسعود غزنوي ميزيست

ابو ریحان بیرونی در خوارزم ،منطقه ای كه در مجاورت دریا ی آرال قرار دارد و امروزه همه آن را به نام كارا كلپاكسكایا می شناسند ، به دنیا آمد . كاث و جورجانیه دو شهر بزرگ این منطقه به شمار می رفتند . بیرونی در نزدیكی كاث به دنیا آمد و نام شهری كه در آن متولد شد را به افتخار او ، بیرونی نام نهادند .او در هر دو شهر كاث و جورجانیه زندگی كرد و پرورش یافت ومطالعه و تحصیل علم را درحالی كه خیلی جوان بود تحت نظر ریاضی دان و ستاره شناس مشهوری به نام ابو نصر منصور آغاز نمود .بی تردید بیرونی از سن 17 سالگی به انجام فعالیتهای علمی مهم و ویژه ای پرداخت .وی در سال 379 با مشاهده بیشترین ارتفاع خورشید ،عرض جغرافیایی شهر كاث را محاسبه كرد .

فعالیتهای دیگری كه بیرونی به عنوان یك مرد جوان و كم تجربه انجام داد ،بیشتر نظری بود .قبل از سال 384 ( وقتی كه22ساله بود) چندین اثركوتاه ازخود برجای گذاشت .یكی ازآثارموجوداوتحت عنوان" نقشه كشی"( Cartography ) اثری است كه در آن به بررسی نقشه های جغرافیایی پرداخته است .در این اثر , او علاوه بر این كه نقشه نیم كره را روی صفحه سطح ترسیم كرده است ،نشان داده كه تا سن 22 سالگی بسیار مطالعه داشته ,چرا كه او مجموعه كاملی

7,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر