4,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50482
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1527
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استان قم

دانلود تحقیق درمورد استان قم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد استان قم

با دانلود تحقیق در مورد استان قم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استان قم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استان قم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استان قم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

استان قم درمرکز ایران قرار دارد .از شمال به استان تهران ، از شرق به استان سمنان ، از جنوب به استان اصفهان و از غرب به استان مرکزی محدود بوده و در غرب دریاچه نمک واقع شده است . مساحت استان 11238 کیلومتر مربع می باشد که این مقدار 68 /0 از مساحت کل کشور را شامل می شود . استان قم از نظر تقسیمات کشوری دارای یک شهرستان ، 5 بخش ، 5 شهر ، 9 دهستان و 356 روستا می باشد که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)  ، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه، ام‌القری جهان اسلام به خصوص تشیع و پایگاه انقلاب شکو همند اسلامی ، پناهگاه علاقمندان آل محمد(ص) و شیفتگان علم و اجتهاد بوده و از نظرزائر پذیری در رتبه های اول کشور است . این استان با توجه به وجود آثار تاریخی پیش از اسلام و معماری غنی دوران اسلامی به خصوص دوره صفویه، دارای بناها، محوطه ها و تپه های تاریخی بسیاری است که به عنوان مثال می توان آتشکده ها ، خانه های تاریخی ، بقاع متبرکه ، مساجد ، مدارس تاریخی ، کاروانسراها ، قلعه ها ، میل‌ها و مناره ها ، آب انبارها ، گرمابه ها ، تپه های باستانی و ... را نام برد . استان قم از نظر ارتفاعات و ناهمواریها به سه دسته نواحی کوهستانی ، نواحی کوهپایه ای و دشت‌ها تقسیم می شود که باعث پدید آمدن تنوع آب و هوایی گردیده که خود بر جاذبه گردشگری استان افزوده و مو جبات رونق صنعت گردشگری برون و درون استانی می گردد. با توجه به موارد فوق استان قم به لحاظ برخورداری از جایگاه خاص مذهبی، تجاری و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی 17 استان کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هر ساله پذیرای میلیونها زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان است . تقارن نوروز سال 1386 هجری شمسی با ماه ربیع الاول سال 1428 هجری قمری، طراوت و نشاط نوروز باستانی را دو چندان نموده و یکی از عوامل افزایش زائران و گردشگران درسطح کشور و به تبع آن در استان قم شد.

 

نمایشگاه ویژه ستاد تسهیلات نوروزی

 

بر اساس فعالیت ستاد نوروزی وخدمات رسانی به گردشگران نمایشگاهی با عنوان نگارخانه هنرهای سنتی در مکان گنبد سبز برگزار نمود. این نمایشگاه از تاریخ 29 /12 /85 شروع به کار کرد و در آن آثاری از مصنوعات چوبی مانند خراطی چوب معرق چوب و مشبک چوب که نمادی از حرم حضرت معصومه و قلم زنی روی مس، کنده‌کاری روی چوب، انواع بافته های سنتی جاجیم ، گلیم و مصنوعات سنگی، مجسمه های سنگی تراش، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی سفال و سرامیک با لعاب و بدون لعاب، انواع خرمهره از تولیدات منحصر به فرد استان، انواع رودوزیهای سنتی و بافته های دارای نقاشی براي نصب روی سفال و سرامیک برگزارگردیده و براي اولين بار در داخل 3 مقبره مربوط به دوره سلجوقي در باغ گنبد سبز در ويترين‌هاي مخصوص قرار داده شد. نمايشگاه مزبور تا روز 20/1/86 ادامه داشت و با استقبال بي‌نظير بازديدکنندگان مواجه گرديد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر