10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50515
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1422

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روشهاي تدريس

دانلود تحقیق درمورد روشهاي تدريس

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد روشهاي تدريس

با دانلود تحقیق در مورد روشهاي تدريس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روشهاي تدريس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روشهاي تدريس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روشهاي تدريس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:60 صفحه

قسمتی از فایل:

ما ضمن معرفي دو تا الگو كه اشاره كرديم هر كدام ويژگي خاص خودشان را

ندارند و هركدام معايب و محاسن خاص خود را دارند.

الگوي پيش سازمان يافته معلم مدار است . و شاگردان چندان اختياري ندارند معمولاً بچه ها رديف مي‏نشينند.

تعامل در كلاس كم و منبع محدود است. در الگو دوم اين محدوديت در تعامل وجود داشت روش و متولوژي ياد ميگرفتند، ولي گفتيد ، زمان جائز اهميت است و مهارت معلم خيلي مهم اس و نميشود خيلي افقي در سطح و سيع روي اطلاعات و در خصوص يك موضوع كار كرد. حالا من نميخواهم اينجا تفكيك كنم ولي اشاره ميكنيم. فلان روش مربوز به كجاست؟

ولي بعضي از روشها چون زمان محدود است. ما بعضي از روشها را كه در هر يك اين الگوها جاي ميگيرند بررسي ميكنيم .

اولين روشي را كه در قالب و چارچوب الگوي پيش سازمان دهنده ميتواند مؤثر و مطرح باشد روش سخنراني است ، روش سخنراني چه موقعي است كه من ميخواهم يك موضوع علمي را ميخواهم با بيان شفاهي در يك جمع دانشآموزان در يك جمع دانش آموز در كلاس مطرح كنم و در اين زمينه و براي اين روش نقد بسياري شده است.

چه مثبت و چه منفي :

جه مثبت و چه منفي و بعضي ميگويند شاگرد منفعل. معلم فعال بعضي ميگويند نه خير آنهايي كه ميگويند شاگرد منفعل است. خودشان توانايي تدريس را ندارند. مخصوصاً يكي ار علماء، در كتاب خود اين را مطرح ميكند مخصوصاً‌ يكي از روانشناشان معاصر آقاي ديج وبن لاينر در كتاب خود اشاره ميكند.

از شاگردان ميپرسد ؟ اگر در كلاس تعداد دانش آموز (40) نفر يا بيش از چهل نفر باشد چه روشي بكار ميگيري. و بعد ميگويد اگر دانشجويي ؟؟؟ غير از روش سخنراني بگويد ميگويم اشتباه ميكني .

 

روش سخنراني چيست و ما چه كار بايد بكنيم

واقعيت اين است كه براي هر روشي اشاره كرديم كه روش تجويزياند. از يك موقعيت به موقعيت و از درس به درس ديگر فرق ميكند. حتي از يك شاگرد به شاگرد و طيف ديگر .بنابراين ما بايد دقت كنيد در كجا روش سخنراني را بكار ببريم . كلاسهاي پرجمعيت ، مباحثي نظري، مباحثي كه ما هنوز ما نبايد جديد و مكتوب نداريم و فيلم تهيه نشده است .

واقعيت ديگر اين است كه عليرغم اينكه برخي از روانشناسان و متخصصان تعليم و تربيت با روش سخنراني مخالفند وي من به جرأت ميگويم.

50 درصد فعاليت دنيا را در سيستم اكاديميك و مدرسه اين روش. حداقل بصورت تركيبي اين روش وجود دارد. به همين دليل يك مروري بر اين روش خواهيم كرد تا ببينم مراحل اجرايي اين روش چيست ؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر