7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50710
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1686

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كارت شبكه

دانلود تحقیق درمورد كارت شبكه

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد كارت شبكه

با دانلود تحقیق در مورد كارت شبكه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كارت شبكه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كارت شبكه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كارت شبكه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

كامپيوترها جهت اتصال به هم و استفاده از برنامه هاى هم و اشتراك برنامه ها از نظر سخت‌افزارى احتياج به كارت شبكه يا LAN Card دارند. كه به‌طور معمول در بازار دو نوع کارت معمول می باشد.

يک قسم آنها کارتهاِی 10 در 10 بوده و قسم ديگر کارتهای 10 در 100 ميباشند. جهت كنترل اتصال درست كارت شبكه به كامپيوتر مى توانيد روى آيكون My Computer كليك راست نموده و ازقسمت Properties پوشه Device manager را انتخاب نماييد.

 در بين ابزارهاى نصب شده بايد در قسمت Network adapters ،نام ومشخصات كارت شبكه شما وجود داشته باشد. اگر در اين بخش علامت سوال يا تعجب به شكل زرد رنگ وجود داشته باشد نشان مىدهد كه راه انداز (Driver ) كارت شبكه شما ناقص بوده و درست نصب نشده است و بايستى طبق روشهاى Hardware settings آنرا برداشته(Remove) و با Refresh ، يا از قسمت Add new hardware در بخش کنترل‌پنل ( Control panel ) درايور يا راه انداز مناسب و صحيح آنرا نصب نماييد.

 

 

آشنائی با کارت شبکه

کارت شبکه ، يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری در زمان پياده سازی يک شبکه کامپيوتری است . هر کامپيوتر موجود در شبکه ( سرويس گيرندگان و سرويس دهندگان ) ، نيازمند استفاده از يک کارت شبکه است . کارت شبکه ، ارتباط بين کامپيوتر  و  محيط انتقال ( نظير کابل ها ی مسی و يا فيبر نوری ) را فراهم می نمايد .


اکثر مادربردهای جديدی که از آنان در کامپيوترهای شخصی استفاده می گردد ، دارای يک اينترفيس شبکه ای
onboard می باشند . کامپيوترهای قديمی و يا کامپيوترهای جديدی که دارای اينترفيس شبکه ای onboard نمی باشند ، در زمان اتصال به شبکه ، می بايست بر روی آنان يک کارت شبکه نصب گردد.
شکل زير يک نمونه کارت شبکه را که دارای يک پورت
RJ-45 است را نشان می دهد .

وظايف کارت شبکه

  • برقراری ارتباط لازم بين کامپيوتر و محيط انتقال
  • تبديل داده : داده ها بر روی گذرگاه ( bus ) کامپيوتر به صورت موازی حرکت می نمايند . نحوه حرکت داده ها بر روی محيط  انتقال شبکه به صورت سريال است . ترانسيور کارت شبکه ( يک ارسال کننده و يا دريافت کننده ) ، داده ها را از حالت موازی به سريال و بالعکس تبديل می نمايد .
  • ارائه يک آدرس منحصربفرد سخت افزاری : آدرس سخت افزاری (MAC ) درون تراشه ROM موجود بر روی کارت شبکه نوشته می گردد . آدرس MAC در واقع يک زير لايه از لايه  Data Link مدل مرجع OSI می باشد . آدرس سخت افراری موجود بر روی کارت شبکه ، يک آدرس منحصربفرد را برای هر يک از کامپيوترهای  موجود در شبکه ، مشخص می نمايد . پروتکل هائی نظير TCP/IP از يک سيستم آدرس دهی منطقی ( آدرس IP ) ، استفاده می نمايند . در چنين مواردی قبل از دريافت داده توسط کامپيوتر ، می بايست آدرس منطقی به آدرس سخت افزاری ترجمه گردد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر