7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50723
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1531

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد دپارتمان هاي راديولوژي

دانلود تحقیق درمورد دپارتمان هاي راديولوژي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد دپارتمان هاي راديولوژي

با دانلود تحقیق در مورد دپارتمان هاي راديولوژي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق دپارتمان هاي راديولوژي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق دپارتمان هاي راديولوژي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد دپارتمان هاي راديولوژي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

دپارتمان هاي راديولوژي

دپارتمان يا بخش راديولوژي داراي 3 زيرقسمت اصلي مي باشد :(1) زيرقسمت تشخيص ، كه ممكن است شامل التراسونيك ، فلوروسكوپي و غيره باشد ؛ (2) زير قسمت تشعشعات ؛ (3) زير قسمت طب هسته اي . اين زير قسمتها بر حسب الگوي مديريت خود و يا رابطة فيزيكي / فونكسيونلي ، با ديگر بخش ها ، ممكن است به طور پيوسته و يا جدا از يكديگر ساخته شوند .

 

راديولوژي تشخيص

در اين قسمت تصاويري از داخل بدن بيمار بر روي فيلم (راديوگرافي) و يا بر روي لامپ اشعه كاتديك (فلوروسكوپي - CRT) تهيه مي شود .

هم براي بيماران سرپايي و هم براي بستري ها و همچنين براي هر دو معينات روتين و اضطراري بايد مناسب باشد . بنابراين ، دپارتمان موردنظر در ارتباط ODP ، واحدهاي طبابتي ، مراقبت شديد و جراحي خواهد بود .

مدت جدا كردن بيماران قابل بستري ، معمولاً در روي چرخدستي ، ويلچر يا استريچر ، از بيماران سرپايي در لباس خيابان و غالباً خونين ، بايد حتي الامكان تطويل شود ، به ويژه در قسمتهاي ورودي ، پذيرش و اتاق انتظار : در صورت بزرگ بودن دپارتمان اين كار بايد در قسمتهاي راديوگرافي و خروجي نيز انجام مي شود .

اتاق كار با اشعة X را در محلي انتخاب كنيد كه مسير حركت بيمار با مسير حركت تكنسين راديولوژي تداخل نكند تا اينكه در اتاق كار با اشعة X  به هم برسند . دسترسي راحت به ميز اشعة X توسط چرخدستي / استريچر ضروري است . دپارتمان را طوري طراحي كنيد كه زمان حركت تكنسين ، خصوصاً موقع رفتناز اتاف خود به اتاق فيلم برداري ، حداقل باشد .

تعيين محل شكستگي ها و موقعيت مانتر توسط اشعة ساده ، كمتر از 10دقيقه طول مي كشد ؛ اعمال بسيار پيچيده و متناوب شامل بلع باريم يا تزريقات راديواپك ممكن است تا 3 ساعت به طول بيانجامد . در اين مدت بيمار ممكن است در درون يا نزديك دپارتمان منتظر بماند . در طراحي قسمت راديولوژي تشخيصي رعايت موارد زير ضروري است : طرح اتاق مجزا براي آلتراسونوگرامي و ترموگرافي با وجود نيمكت مجهز به شير آب آشاميدني ، طرح ظرفشويي با صافي جهت جلوگيري از عبور بطريها به لولة تخليه و كمد انباري در بالاي ظرفشويي كه منحصراً براي تهيه باريم بكار مي‌رود ، ساخت WC براي بيماراني كه با باريم تنقيه شده اند و هر دوي اينها بايد در مجاورت 2 اتاق مربوط به كار با اشعه X قرار داشته باشند ؛ تامين اتاق يا محلي براي بررسي و نظارت بر دقت فيلم ها (معمولاً ظرف 15 دققه بعد از عكس برداري كامل مي شود) . پروسسورهاي اتوماتيك لوله كشي شده نياز به زهكشي ويژه اي دارند ؛ محوطة انتظار بر اساس  براي هر بيمار بعلاوة  جهت خويشاوند يا همراه بيمار طراحي مي شود ؛ فضاي جداگانه براي چرخدستي دو بيمار با 2 توالت مناسب براي 2 بيمار ويلچردار در نظر گرفته مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر