7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50786
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2304
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ورزشي

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ورزشي

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ورزشي

با دانلود تحقیق در مورد روانشناسي ورزشي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روانشناسي ورزشي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روانشناسي ورزشي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روانشناسي ورزشي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

عليرغم آنكه " روانشناسي ورزشي " به عنوان يكي از جديدترين شاخه هاي تربيت بدني و علوم ورزشي ، دوران رشد و شكوفايي خود را مي گذراند و حتي در بسياري از كشورهاي  جهان منجمله ايران ناشناخته مانده و در واقع هنوز متولد نشده است ، اما با توجه به كاربرد اصلي آن در ورزشهاي قهرماني كه شامل كاهش اضطراب ورزشكار به روشهاي مختلف و بهبود سطح عملكرد ورزشكار از طريق افزايش انرژي رواني مي باشد ، و تشابه آن با عملكرد تاريخي انسان در مقام موجودي رقابت طلب و جنگجو ، چنين استنباط ميشود كه اين علم سابقه اي به قدمت تاريخ تمدن بشر دارد .

از زمان تشكيل نخستين اجتماعات و قبيله ها ، تعدادي از مردان نيرومند وظيفه شكار و تامين غذا و دفاع از قبيله را بر عهده گرفتند و رهبران قبايل با روشهاي گوناگون براي كاهش اضطراب جنگجويان و افزايش كارآيي و شجاعت آنان تلاش و تفكر كردند .

حاصل اين روند تلاشگرانه ، ابداع و ايجاد روشها و مراسم گوناگوني از قبيل رقصها و حركات بدني شديد ، به صدا در آوردن طبلها ، فرياد كشيدن ، رنگ آميزي بدن و صورت و تزئينات عجيب و غريب ، مراسم دعا و نيايش ، قرباني و ... بود كه در هر منطقه و سرزميني با توجه به شرايط محيطي به شكل خاص برگزار مي گرديد تا موجب بالا رفتن روحيه جنگاوران و كاهش دلهره هاي آنان گردد .

اقتدار و يا اضمحلال قبايل و ملتها در نبردهاي سنگين و طولاني مدت به ميزان زيادي با فراز و نشيبهاي اين فن ارتباط تنگاتنگ داشت .

نتيجه اي كه از اين مقدمه مختصر مي توان گرفت ، از اين قرار است : 

1-     روانشناسي ورزش ، علمي جديد و ابداع شده توسط جوامع غربي و با سابقه حدود يك قرن نيست .

2-     روانشناسي ورزشي در هر جامعه مستقيما با فرهنگ ، آداب و سنن و باورهاي مردم و نيز شرايط محيطي و اقليمي آن بستگي دارد.

با برقراري مجدد بازيهاي المپيك نوين درصد سال اخير ، ورزشهاي قهرماني و رقابتي رونق دوباره اي گرفت و به تدريج برد و باخت و " نتيجه مداري " چهره پاك بازيها را به صحنه رقابتهاي سياسي و ابزار برتري ايدئولوژيها و حكومتها تبديل كرد.

مسعود حاجي رسولي

از ابتداي قرن و همزمان با رواج ورزشهاي قهرماني بسياري از دانشمندان كه به تاثير روان بر جسم اعتقاد داشتند ، به تدوين اصول اوليه روانشناسي ورزش بر مبناي فرضيه ها و پژوهشهاي مختلف پرداختند .

ليكن اوج گرايش به اين شاخه علمي پس از جنگ جهاني دوم و مخصوصاً توسط كشورهاي بلوك شرق به وقوع پيوست .

تحقيقات فراواني در مورد اثرات تمرينات ذهني ( mental-training )  تصوير سازي (Imagery )، تجسم سازي (Visualization )، آرام سازي يا آرميدگي((Relaxation، مراقبه(Meditation )، تمركز( Coneentration )، توجه (Attention)و ساير روشها

بر عملكرد قهرمانان هم در آزمايشگاهها و هم در ميادين ورزشي انجام شد و نتيجه كلي اين پژوهشها نشان داد كه عملكرد قهرماناني كه از هر كدام از اين موارد و يا تركيبي از آنان استفاده مي برند، به مراتب از عملكرد گروه شاهد كه فقط  به تمرينات بدني مي پردازند، بهتر و بالاتر است. بسياري از يافته هاي تحقيقاتي بالاخص در كشورهاي سوسياليستي بصورت " راز" باقي مانده و آن را منتشر نمي كردند و تنها پس از فروپاشي شوروي سابق بود كه مشخص شد يكي از دلايل عمده موفقيت ورزشكاران بلوك شرق در مسابقات المپيك ، استفاده از روانشناسي ورزش به صورتي پيشرفته و علمي بوده است و اين نشان ميداد كه روانشناسي ورزش به صورت كاربردي، در اين كشورها بسيار پيشرفته تر از كشورهاي غربي

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر