6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51526
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1494

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ميوكارديت چيست؟

دانلود تحقیق درمورد ميوكارديت چيست؟

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ميوكارديت چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد ميوكارديت چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ميوكارديت چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ميوكارديت چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ميوكارديت چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

ميوكارديت چيست؟

ميوكارديت موقعيتي است كه ديواره هاي عضلاني قلب ملتهب مي شود. ميوكارديت عموما به كاهش فعاليت قلبي منجر مي گردد. علت هاي مختلفي براي ميوكارديت وجود دارد : اعم از عفونت ها ،‌مواد شيميايي، مواد دارويي، Radiation و برخي بيماري هاي مشخص در بسياري از كودكان ميوكارديت توسط عفونت مخصوصا از نوع vrial  ايجاد مي شود. هيچ فاكتور يا risk factor براي اين بيماري در نظر گرفته نشده است. به نظر مي رسد خطر بيماري بستگي زيادي به سن ، جنس و ساختار ژنتيكي سيستم ايمني داشته باشد.

 

چه چيز باعث ميوكارديت مي شود؟

در كودكان عفونت هاي ويروسي علت مهم ميوكارديت محسوب مي شود ولي داروهاي بخصوص يا پاسخ هاي اتوايميون مي تواند باعث ميوكارديت شود ويروس هايي كه عموما باعث اين بيماري مي شوند ويروس كوكساكي،‌آدنوويروس و آنفولانزاويروس هستند.  با اين حال ويروس هايي اعم از HIV يا سرخجه و.. ممكن است ميوكارديت ايجاد كنند. اين مهم است كه بدانيم حتي گاهي ممكن است يك كودك اين عفونت ها را داشته باشد ولي به ندرت علائم ميوكارديت را از خود نشان مي دهد.

به طور كمتري باكتري هايي همچون آنهايي كه باعث سندروم شوك توكسيك مي‌شوند قارچ ها و پارازايت ها باعث ميوكارديت مي شوند.

وقتي يك ارگانيسم بيماري زا عاملي براي ميوكارديت محسوب مي شود اولين حادثه قابل پيش بيني حمله ميكروارگانيسيم به قلب است. ارگانيسم وارد بدن مي شود و توسط سيستم گردش خون خود را به قلب مي رساند. اين ارگانيسم درون سلول‌هاي قلب رشد و تكثير پيدا مي كند و ممكن است در حين انتشار از يك سلول به سلول ديگر باعث تخريب سلول هاي بافت شود. در افراد نرمال سيستم ايمني خوانده مي شود تا عفونت را خاموش كند. در برخي كودكان پاسخ سيستم ايمني بسيار شديد يا Over aggressive است در اين صورت علاوه بر از بين بردن ميكروارگانيسم بافت خود قلب را آسيب بيشترين آسيبي كه در ميوكارديت به قلب مي رسد نتيجه واكنش هاي سيستم ايمني به عامل عفونت زا است نه فقط به خود ارگانيسم . به درستي مشخص نيست كه چرا اين اتفاقات فقط در برخي كودكان به وجود مي آيد. پاسخ غيرطبيعي سيستم ايمني ممكن است فقط يك قسمت را درگير كند يا ممكن است بر روي قسمت بزرگي از قلب اثر كند. عوامل ديگري هم در ميوكارديت موثرند.

برخي داروها كه براي شيمي درماني استفاده مي شود و آنتي بيوتيك هاي خاصي در موارد نادر مي تواند پاسخ ايمني مشابه به آنچه در ميوكارديت ويروسي ديده شده ايجاد كنند. كودكاني كه آرتريت روماتوئيد كوليت اولسراتيو،‌لوپوس و اسكلرودرما(بيماري كه با التهاب ارگان هاي مختلف بدن همراه است) دارند ممكن است متعاقب اين بيماريها ،‌ميوكارديت هم بگيرند ولي بسيار نادر است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر