9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51558
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1893
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد وصيت نامه امام خميني

دانلود تحقیق درمورد وصيت نامه امام خميني

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد وصيت نامه امام خميني

با دانلود تحقیق در مورد وصيت نامه امام خميني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وصيت نامه امام خميني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وصيت نامه امام خميني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وصيت نامه امام خميني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:43 صفحه

قسمتی از فایل:

بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمْ

 

قال رسول الله ـ صَلَّي الله عَلَيهِ و آلِهِ و سَلّم: انّي تاركّ فيكُمُ الثّقلينِ كتابَ اللهِ و عترتي اهلَ بيتي فانَّهُما لن يَفْتَرِقا حَتي يَردا عَلَيَّ الحُوَضَ.

الْحمدُلله و سُبحانكَ ؛ اللّهُمَّ صَلِّ علي محمد وآلهِ مظاهر جمالِك و جلالِك و خزائن اسرار كتابِكَ الذي تجلّي فيه الاْحديهَّ بِجميعِ أسمائكَ حتي المُسْتَأثِرَ منها الّذي لايَعْلَمُهُ غَيرُكْ و اللّعنُ علي ظالِميهم اصلِ الشَجَرهِ الخَبيثِه.

و بعد، اينجانب مناسب مي‌دانم كه شمه اي كوتاه و قاصر در باب «ثقلين» تذكر دهم؛ نه از حيث مقامات غيبي و معنوي و عرفاني، كه قلم مثل مني عاجز است از جسارت در مرتبه اي كه عرفان آن بر تمام دايره وجود، از ملك تا ملكوت اعلي و از آنجا تا لاهوت و آنچه در فهم من و تو نايد، سنگين و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگويم ممتنع است؛ و نه از آنچه بر بشريت گذشته است، از مهجور بودن از حقايق مقام والاي «ثقل اكبر» و «ثقل كبير» كه از هر چيز اكبر است جز ثقل اكبر كه اكبر مطلق است، و نه از آنچه گذشته است بر اين دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتيان بازيگر كه شمارش آن براي مثل مني ميسر نيست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلكه مناسب ديدم اشاره اي گذرا و بسيار كوتاه از آنچه بر اين دو ثقل گذشته است بنمايم.

شايد جملة ]لَنْ يَفْتَرِقا حَتّي يَرِدَا عَلَي الْحَوضْ[ اشاره باشد بر اينكه بعد از وجود مقدس رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم‌ـ هر چه بر اين دو گذشته بر ديگري گذشته است و مهجوريت هر يك مهجوريت ديگري است، تا آنگاه كه اين دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند و آيا اين «حوض» مقام اتصال كثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دريا است، يا چيز ديگر كه به عقل و عرفان بشر راهي ندارد و بايد گفت آن ستمي كه از طاغوتيان بر اين دو وديعة رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله‌ و سلم‌ـ گذشته، بر امت مسلمان بلكه بر بشريت گذشته است كه قلم از آن عاجز است.

و ذكر اين نكته لازم است كه حديث «ثقلين» متواتر بين جميع مسلمين است و در كتب اهل سنت از «صحاح شش گانه» تا كتب ديگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مكرره از پيغمبر اكرم ـ‌ صلي الله و آله و سلم‌ـ به طور متواتر نقل شده است. و اين حديث شريف حجت قاطع است بر جميع بشر بويژه مسلمانان مذهب مختلف؛ و بايد همه مسلمانان كه حجت بر آنان تمام است جوابگوي آن باشند؛ و اگر عذري براي جاهلان بي خبر باشد براي علماي مذاهب نيست.

اكنون ببينيم چه گذشته است بر كتاب خدا، اين وديعه الهي و ماترك پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم‌ـ مسائل اسف انگيزي كه  بايد براي آن خون گريه كرد، پس از شهادت حضرت علي (ع) شروع شد. خود خواهان و طاغوتيان، قرآن كريم را وسيله اي كردند براي حكومت‌هاي ضد قرآني؛ و مفسران حقيقي قرآن و آشنايان به حقايق را كه سراسر قرآن را از پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله وسلم ‌ـ دريافت كرده بودند و نداي ]اِنّي تارِكُ فيكُمُ الثَّقَلانْ[ در گوششان بود با بهانه‌هاي مختلف و توطئه‌هاي از پيش تهيه شده، آنان را عقب زده و با قرآن در، حقيقت قرآن را ـ كه براي بشريت تا ورود به حوض بزرگترين دستور زندگاني مادي و معنوي بود واست ـ  از صحنه خارج كردند؛ و بر حكومت عدل الهي ـ كه يكي از آرمان‌هاي اين كتاب مقدس بوده و هست ـ خط بطلان كشيدند و انحراف از دين خدا و كتاب و سنت الهي را پايه گذاري كردند، تا كار به جايي رسيد كه قلم از شرح آن شرمسار است.

و هر چه اين بنيان كج به جلو آمد كجي‌ها و انحراف‌ها افزون شد تا آنجا كه قرآن كريم را كه براي رشد جهانيان و نقطة جمع همه مسلمانان بلكه عائلة بشري، از مقام شامخ احديت به كشف تام محمدي (ص) تنزل كرد كه بشريت را به آنچه بايد برسند برساند و اين وليدة «علم‌الاسماء» را از شّر شياطين و طاغوت‌ها رها سازد و جهان را به قسط و عدل رساند و حكومت را به دست اولياء الله، معصومين ـ عليهم صلوات الاولين و الاخرين ـ بسپارد تا آنان  به هر كه صلاح بشريت است بسپارند ـ چنان از صحنه خارج نمودند كه گويي نقشي براي هدايت ندارد و كار به جايي رسيد كه نقش قرآن به دست حكومت‌هاي جائرو آخوند‌هاي خبيثِ بدتر از طاغوتيان وسيله اي براي اقامة جور و فساد و توجيه ستمگران و معاندان حق تعالي شد. و مع‌الْأسف به دست دشمنان توطئه گر و دوستان جاهل، قرآن اين كتاب سرنوشت ساز، نقشي جز در گورستان‌ها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنكه بايد وسيلة جمع مسلمانان و بشريت وكتاب زندگي آنان باشد، وسيلة تفرقه و اختلاف گرديد و يا بكلي از صحنه خارج شد، كه ديديم اگر كسي دم از حكومت اسلامي بر مي‌آورد و از سياست، كه نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار ـ صلي الله عليه و آله و سلم‌ـ  و قرآن و سنت مشحون آن است، سخن مي‌گفت گويي بزرگترين معصيت را مرتكب شده؛ و كلمة «آخوند سياسي» موازن با آخوند بي‌دين شده بود و اكنون نيز هست.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر