7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51592
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1479

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد چوگان

دانلود تحقیق درمورد چوگان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد چوگان

با دانلود تحقیق در مورد چوگان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق چوگان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق چوگان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد چوگان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

تاریخچه چوگان :

آغاز و سرمنشاء پیدایش این ورزش به عهد باستان تعلق دارد . طبق اسناد تاریخی این ورزش از ۵۲۵ سال قبل از میلاد مسیح تا كنون دارای قدمت می باشد.

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده ، مهد و زادگاه این ورزش ایران باستان می باشد ونام چوگان نیز از آن دوران به یادگار مانده است. به مرور و چرخش زمان ، این ورزش به سایر ممالك نیز شناسانده شد ، از جمله این كشورها ، شبه قاره هند می باشد كه در مناطق Assam , Manipur این ورزش رایج بوده است. در زمان سلطه انگلستان بر شبه قاره هند ، این كشور بعنوان یكی از محلهای نكهداری اسبهای چوگان ومركز برگزاری این مسابقات بود و این روند تا شروع جنگ جهانی ادامه داشت . در این میان یكی از مشكلات چوگان قد نسبتا بلند اسبهای موجود بود كه آرژانتینی ها با پرورش دادن پونی هائی با ارتفاع مناسب این معزل را مرتفع کرده وبه تدریج خود نیز بعنوان یكی از مدعیان این رشته در آمدند .

 

مشخصه های زمین چوگان

ابعاد زمین چوگان به شرح زیر است :

- طول : ۲۷۴ متر.

- عرض : ۱۴۶ متر .

( البته در كشور آمریكا و آرژانتین این ابعاد كمی از استاندارد رایج بزرگتر می باشد ).

- طول دروازه : ۷ متر .

مدت زمان مسابقه: یك دوره بازی چوگان به ۶ قسمت زمانی ( چوکه ) كه هر كدام ۷ دقیقه می باشد نقسیم می شود .البته این استاندارد مربوط به كشور انگلستان می باشد ولی در آرژانتین و آمریكا این مدت زمانی به هشت قسمت تقسیم شده و بین هر چوكه استراحتی معادل۳ دقیقه و بین دو نیمه ۵ دقیقه در نظر گرفته می شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر