8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51773
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1624

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فوتسال

دانلود تحقیق درمورد فوتسال

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فوتسال

با دانلود تحقیق در مورد فوتسال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فوتسال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فوتسال ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فوتسال

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخچه

بازي با توپ تاريخچه اي چند هزار ساله دارد و گر چه به درستي معلوم نيست كه نخستين بار ورزش فوتبال در كدامين نقطه از كرهي زمين متداول شده و چه كساني آن را ابداع كرده اند، امّا مدارك تاريخي ثابت مي كند كه لگد زدن به توپ يا چيزهاي ديگر مدور وگرد، در گوشه وكنار گيتي، به شكلهاي مختلف و متفاوت رواج داشته است.

دربارهي توپ بازي با پا، در دوران باستان و در آثار باقيمانده از تمدنهاي مصر و يونان و روم و چين و ژاپن نشانه هاي ديده مي شود كه مي توان از آنها به عنوان ريشهي فوتبال امروز ياد كرد.

چين

نزديك به دو هزار سال پيش، يكي از امپراتوريهاي چيني، به نام امپراتور هوانگ تين، كه به تقويت جسم و روح سربازان خود بسيار علاقه مند بود، بازي جالب و سرگرم كننده اي را ابداع كرد و نظاميان را واداشت كه در اوقات فراغت به آن بپردازند. اين بازي تسوـ كوه ناميده شد و ترتيب آن چنين بود كه دو گروه، بدون استفاده از دست وفقط با ضربه هاي پا، توپ را جلو مي بردند تا از زمين حريف عبور دهند. تسو در زبان چيني به معني لگد زدن و كوه به معني توپ است.

توپي كه براي بازي تسو ـكوه به كار مي رفت از هشت قطعه چرم به هم دوخته تشكيل مي شد كه درون آن را با پر مرغ يا پشم مي انباشتند.

 

 

ژاپن

در اواخر قرن ششم ميلادي تسو ـ كوه از چين به ژاپن راه يافت اما شكلي ديگر به خود گرفت. ژاپني ها فوتبال خود را كوماري نام نهادند و آن را با آداب وتشريفاتي با شكوه در معبدها برگزار كردند و رنگي مذهبي ـ عبادي به كوماري بخشيدند.

پيش از هر مسابقه كوماري كاهن بزرگ توپ را به دست مي گرفت و دعاهاي مخصوصي بر آن مي خواند. آنگاه، توپ به زير پاي بازيكنان دو گروه مي افتاد و بازي مدتها ادامه مي يافت.

در نيمه اول قرن دهم ميلادي، امپراتورهاي ژاپني رونق زيادي به بازي كومري دادند و آن را تبديل به ورزش اول سراسر كشور خود كردند شون چو نقاش معروف ژاپني كه در آن دوره زندگي مي كرده، در يكي از تابلوهاي خود بازيكنان كوماري را در حال اجراي اين ورزش نقاشي كرده است.

در اسپارت هم توپ بازي با پا رواج داشت كه به شكلي بسيار خشن اجرا مي شد و قوانين و مجازاتهاي نيز بر آن حاكم بود. فوتبال وايكينگها، با نوعي توپ چرمين پر از كاه وگاه با جمجمه ي حيوانات صورت مي گرفت.

در نزد اقوام متمدن آزتك، بازي با اجسام كروي شكل و مدور و لگد زدن به گوي متداول بوده است.

روم و يونان باستان

انواع توپ بازي با پا در يونان و روم باستان به اجرا در مي آمد. تصور بر اين است كه روميها بازي با توپ را از يونانيها ياد گرفته باشند. اما، قيصر آگستوس، امپراتور روم، فوتبال را در سربازخانه ها ممنوع اعلام كرد چرا كه معتقد بود اين بازي براي سربازان و جنگاوران رومي بسيار ملايم و سبك است.

فوتبال يونانيها اپيگرو ناميده مي شد ودر آن دو تيم در دو طرف يك زمين بزرگ صف آرايي مي كردند. و با شروع بازي، هر تيم مي كوشيد توپ را از ياران حريف عبور دهد و به آن سر ميدان برساند.                    

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر