7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51812
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1398

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد موتور DC

دانلود تحقیق درمورد موتور DC

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد موتور DC

با دانلود تحقیق در مورد موتور DC در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق موتور DC را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق موتور DC ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد موتور DC

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

در صنعت همواره موتورها (اعم از AC , DC   يا مبدل فركانسها) از اهميت ويژه اي برخوردار بوده اند. اين موتورها با توجه به موقعيت ها و مكانهاي مناسب طراحي طراحي و ساخته مي شوند. براي اينكه موتورها را كنترل كنيم بايستي كه تعداد دور چرخش موتورها را بدانيم.

مثلاً در صنعت نورد فولاد موتورهاي DC  از اهميت بسزائي برخوردار است، به همين دليل از موتور DC تحريك مستقل استفاده مي شود كه تعداد دور چرخش اين موتورها قابل كنترل است. براي سنجش دور اين موتورها از انكودر (Encoder) استفاده مي شود كه خود انكودر از لحاظ قيمت گران مي باشد. پس براي اندازه گيري تعداد دور موتورهاي كوچك و ارزان قيمت به صرفه نيست. سيستم طراحي شده از لحاظ قيمت ارزان و نسبتاً ساده است.

 

 

 

 

 

سيستم دور منبع موتور:

اين سيستم جهت اندازه گيري دور موتور با استفاده از قطعات الكترونيكي طراحي شده است كه در صنعت كاربرد زيادي دارد. اندازه گيري دور موتور از چند راه ممكن است، مثلاً با استفاده از Encoder ، تاكوژنراتور و اين سيستم منحصر به فرد است، فلذا جهت اندازه گيري دور موتور از پراكسي ميتي (Praximity Suich) از نوع القائي استفاده شده است كه شرح كار مدار و نيز شكل شماتيت مدار را در صفحات بعد نشان داده شده است.

SENSOR: سنسور در فارسي به معناي حسگر مي باشد كه خود اين سنسورها چند نوع هستند. سنسوري در اين طرح استفاده شده همانطور كه قبلاً گفته شد يك Praximity  از نوع القائي است كه طرز كار اين سنسور چنين است كه وقتي فلزي در مقابل اين سنسور قرار مي گيرد پراكسي تحريك شده و يك پالس در خروجي مي دهد كه به اين طريق معلوم مي شود كه وجود فلز را حس كرده است.

در اينجا براي تحريك پراكسي به سر موتور يك قطعه از نوع فلز وصل مي كنيم و وقتيكه موتور شروع به چرخش مي كند به ازاي هر دور چرخش اين قطعه از مقابل پراكسي عبور ميكند و پراكسي را تحريك مي كند. البته لازم به ذكر است كه پراكسي مي تواند دو سيمه يا سه سيمه باشد كه يكي از سيمهاي آن، سيم سيگنال و ديگري سيم تغذيه است كه دراين جا از پراكسي دو سيمه استفاده شده است. پس از آنكه پراكسي تحريك شد با استفاده از سيم سيگنال خروجي پراكسي را به مدار مشخص كننده يا Indicutor  وصل مي كنيم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر