8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 52163
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1504

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد وقفه ها

دانلود تحقیق درمورد وقفه ها

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد وقفه ها

با دانلود تحقیق در مورد وقفه ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وقفه ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وقفه ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وقفه ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:36 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

وقفه ، حالتي است كه باعث متوقف شدن يك برنامه به صورت موقت مي شود ، كه خود توسط يك برنامه ديگر فعال مي گردد . وقفه ها نقش مهمي در طراحي و پياده سازي كاربردهاي ميكروكنترل دارند ; اما مي تواند اجراي يك برنامه به يك درخواست ديگر نيز پاسخ دهد . نبايد تصور كنيم كه سيستم داراي وقفه ، مي تواند بسياري از كارها را همزمان انجام دهد . البته ، CPU نمي تواند در هر لحظه بيش از يك دستور العمل را اجرا كند ; دستور العمل ديگر را اجرا كند و مجدداٌ به دستور اول باز گردد .در هر صورت ، اين عمل شبيه يك زيروال است . CPU برنامه ديگر زيروال را اجرا كند و مجدداٌ به دستور اول باز گردد . در هر صورت ،‌اين عمل شبيه يك زيروال است . CPU برنامه ديگر زيروال را اجرا كرده و سپس به برنامه اصلي بر مي گردد . شبيه يك زيروال است .تفاوتي كه در يك سيستم راه اندازي شده با وقفه وجود دارد ، اين است كه وقفه پاسخي به يك [اتفاق] است كه به طور غير همزمان با برنامه اصلي به وقوع مي پيوندد و حالتي نيست ه برنامه اصلي مورد وقفه قرار ميگيرد .

برنامه اي كه مربوط به وقفه مي شود يك روال سرويس وقفه (ISR) يا گرداننده وقفه ناميده مي شود ISR در پاسخ به يكوقفه عمل كرده و معمولاٌ عمليات ورودي يا خروجي را براي يك دستگاه انجام مي دهد . هنگام وقوع وقفه، اجراي برنامة اصلي متوقف شده و به ISR انشعاب صورت مي گيرد ; ISR  اجرامي شود و با دستورالعمل [برگشت از وقفه] پايان مي پذيرد و برنامه اصلي ادامه مي يابد . معمولاٌ برنامه اصلي سطح پايه و ISR سطح وقفه ناميده مي شود . اصطلاحات اصلي (سطح پايه ) و فرعي (سطح وقفه) نيزمورد استفاده قرار مي گيند . در شكل 1-6 قسمت (الف) ، اجراي برنامه بدون وقفه ، و در قسمت (ب) اجراي سطح پاي ، در صورت وقوع وقفه اجراي ISR ها در سطح وقفه ، به نمايش در آمده است .

ورود اطلاعات توسط صفحه كليد ، نمونه اي از يك اجاق مايكروويو را در نظر بگيريد . برنامه اوليه(اصلي) ممكن است عنصر تغذيه مايكروويو را براي پخت ، و كاهش يا افزايش زمان پخت  راكنترل كند . هنگامي كه كاربر كليدي فشار دهد يك وقفه توليد مي شود ، (سيگنالي كه مي تواند از سطح پائين به بالا رود ) و برنامه اصلي مورد وقفه قرار مي گيرد ، ISR كدهاي صفحه كليد را مي خواند و شرايط پخت را مطابق با آن تغيير مي دهد و با برگشت به برنامه اصلي خاتمه مي يابد و اجراي برنامه اصلي ادامه پيدا مي كند . نكته مهم در اين مثال اين است كه ورودي توسط شخص بطور [ غير همزمان ] صورت مي گيرد ، يعني زمان وقوع آنتوسط نرم افزار راه انداز سيستم قابل كنترل و پيش بيني نيست . اين يك وقفه است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر