15,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54055
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1443

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز

دانلود تحقیق درمورد بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز

با دانلود تحقیق در مورد بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی و ارزیابی مرگ تا رستاخيز

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:123 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست مطالب

 

 

مقدمه                                     1

 

بخش اول: جهان پس از مرگ                    2

 

بخش دوم: عالم برزخ                         9

 

بخش سوم :قيامت از ديدگاهي گسترده           18

 

بخش چهارم : رابطه رستاخيز و انسان         24

 

منابع و مآخذ                             37 

 

 

 

 

مقدمه :

جهانى كه به وسيله حواس آن را درك مى‏كنيم، دنيايى آميخته با حركت و تحول است. سكون و ركودى در هيچ يك از پديده‏ها نيست و اصولاً عالَمِ طبيعت مجموعه‏اى از تحولات و تحركات است. مطابق قانونِ اصل بقا وعدم انعدام موجودات پس از وجود، مظاهر طبيعت پيوسته و بى‏وقفه به جنبش و تكاپو ادامه مى‏دهند. ثبات و سكونى در گوشه و زواياى صحنه وسيع جهان به چشم نمى‏خورد. هر كجا بنگرى، حركت و جوشش است. اصولاً نهاد جهان ناآرام و متحرك و پوياست؛ تا آن جا كه تمام دانشمندان الهى و مادى معتقدند حركت دنياى طبيعت، حركتى كلى و همگانى است و قانون تحول بر تمام ذرات و كليات و مواد اين عالم حكومت دارد. حركات هماهنگ و تعالى بخش است، نه ارتجاعى و منحط.
هماهنگى و همراهى در كل جهان و اجزاى آن، حقيقتى را براى ما روشن مى‏سازد كه اين تحول فراگير و جهان شمول بدون مقصد و هدف كلى نخواهد بود و فقط مقاصد جزئى و مادى ندارد. اصولاً اين نوع حركت‏ها در صورتى مفهوم درست و توجيه معقول پيدا مى‏كند كه جهت و هدفى مناسب با گستردگى و عظمت آن موجود باشد؛ به ويژه كه قلمرو اين تحركات فقط منطقه «صورت» و «عوارض» ماده نيست، بلكه در ذات و جوهر موجودات نيز جارى است، زيرا به قول ملاصدرا جهان در عمق ذات و جوهر وجوديش به سوى مبدأ كمال در شتاب است. اين سير و حركت است كه موجوديت جهان را با تمام تكثرات و تنوعاتش تشكيل داده است.
به سخن ديگر: جهان بدان‏گونه ايجاد شده است كه روبه تعالى باشد و اين هدف از حوزه زمان و مكان بيرون نيست. اين تحولات و سير و حركت‏ها از سنخ حركت‏هاى ظاهرى - كه از شهرى به نقطه ديگرى است - نمى‏باشد، بلكه از مقوله «شدن» و صيرورت است؛ مانند جوان شدن كودك و پيرى ميانسال و تبدل صورت‏هاى نوعى. به ديگر سخن، از نوع گذر از مرحله قوه و استعداد به حوزه فعليت است. هر موجودى استعداد تحول به مرتبه بالاتر را دارد. در اين موارد مبدأ و مقصد، حركت و محرك، وحدت پيدا مى‏كند، زيرا متحرك با
15,000 تومان