7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54137
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1582
  • تعداد فروش: 14

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فوايد ورزش شنا

دانلود تحقیق درمورد فوايد ورزش شنا

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فوايد ورزش شنا

با دانلود تحقیق در مورد فوايد ورزش شنا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فوايد ورزش شنا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فوايد ورزش شنا ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد فوايد ورزش شنا

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخچه :
از آنجا كه بخش وسيعي از سطح كره زمين با آب پوشيده ، بشر از ابتدا نسبت به شيوه هاي استفاده از آب و چير ه شدن بر آن كنجكاو بوده است.
توجه انسان به شنا و آموختن فن شنا وري، بي ترديد از زماني آغاز شده كه انسانهاي نخستين از غارها بيرون آمده و در كنار رودها و دريا ها سكونت گزيدند.
بشر اوليه كه مي بايست در همه حال با عوامل طبيعي در مبارزه باشد، شنا را هم به ناچار و از روي نياز آموخت تا بدينوسليه بتواند از آبها و آبگيرها به سلامت بگذرد، بنابراين در مراحل اوليه، شنا نه انگيزه ورزش و تفريح ، بلكه براي رهايي از چنگال امواج و نجات جان بوده است.
به درستي دانسته نيست و نمي توان گفت: كه انسانهاي اوليه چگونه شنا مي كردند. اما چون بيشتر جانوران به طور طبيعي شنا كردن مي دانند به يقين مي توان گفت كه بشر اوليه شنا كردن را از حيوانات آموخته و با دقت در طرز دست وپا زدن جانوران در آ ب از آ نها تقليد كرده است. اين گونه شنا ، كه به صورت مداوم چهار دست و پا در آب است البته سرعت چنداني ندارد ولي همين اندازه كه شناگر را در آب غوطه ور نگه مي داشت كافي بود. به اين ترتيب شنا كردن تبديل به يك نياز اصلي براي مردمان كنار رودها و درياچه ها و دريا ها شد و به تدريج ، ارتشهاي دوران باستان هم كه براي خود نيروي دريايي بوجود آورده بودند، فن شنا را به ملوانان خود آموزش دادند تا هنگام غرق شدن كشتي، بتوانند خود را نجات دهند.
با توجه به مداركي كه از تمدنهاي مصر باستان، كلده، آشور در دست است به خوبي معلوم مي شود كه آن مردمان به فن شنا آشنا بوده و مي توانسته اند در رودهاي نيل، دجله، فرات شنا كنند.
در تمدنهاي دوم و يونان باستان، شنا كردن يكي از تعليمات اصلي سربازان بوده است. از ويرانه هاي شهر باستاني پمپي، نقش و نگارهايي كنده شده بر سنگ بدست آمده كه آدميان را در حال غوطه وري در آب نشان مي دهد. با اين همه، دليلي در دست نيست كه بتوان گفت شنا يكي از مسابقات بازيهاي المپيك باستان بوده است.
در ژاپن، كه مجمع الجزاير است و دريا نقشي حياتي در زندگي مردمان دارد، شنا كرن (به ويژه براي ماهيگيري) امري طبيعي بوده است. به صورت ورزش و رقابت هم شنا در ژاپن سابقه اي طولاني دارد در سال 1603 ميلادي، به فرمان امپراتور ژاپن شنا در مدارس آن كشور اجباري شد و حتي مسابقه اي هم براي آن به وجود آمد.
در هر حال با توجه به مدارك تاريخي ميتوان گفت كه انسان حدود دو هزار سال است كه به فن شنا آشنا شده است و آن را اجرا كرده است. اما در قرون وسطي كه بيماريهاي مهلك و مسري و با و طاعون در ميان مردم افتاد و در اروپا چندين بار قربانيان زياد گرفت چون اعتقاد بر اين بود كه بيماريها از طريق آب و شناوري در آبگير ها شايع مي شود. پس شنا را ممنوع كردند و اين ترس تا حدود قرن شانزده همچنان در مردم بود.
از قرن 16 به بعد كم كم سخن از شنا و فنون آب به ميان آمد حتي نوشته هايي در باره فوايد شنا و طرز دست و پا زدن در آب منتشر شد. اولين كتاب در اين باره توسط توسط معلمي بنام «نيكلاس واين من» در كشور آلمان در سال 1538 ميلادي نوشته شد.
پس از آن «ادوارد ديگي» در سال 1587 كتابي به زبان لاتين در آموزش فن شنا و فوايد آن نوشت كه اين كتاب در سال 1595 به زبان انگليسي ترجمه و منتشر شد.
بعدها در سال 1696 هم يك فرانسوي به نام تيونت كتابي نوشت تحت عنوان هنر شنا كه در آن نوعي شنا شبيه شناي قورباغه را مورد بحث و آموزش قرار مي داد.
انتشار اين گونه كتابها و علاقه اي كه بطور طبيعي در انسان نسبت به آب بازي و آب تني هست، سرانجام سبب شد كه شنا بار ديگر در اروپا رونق بگيرد و زنده شود.
نخستين استخر در سال 1828 در شهر ليورپول (انگلستان) به وجود آمد. به زودي ساختن استخر در ديگر شهرهاي انگلستان مخصوصاَ لندن آغاز شد. تا جايي كه در سال 1837 فقط در شهر لندن شش استخر شنا وجود داشت.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر