7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54222
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 953

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شير

دانلود تحقیق درمورد شير

0 953
دانلود تحقیق درمورد شير

با دانلود تحقیق در مورد شير در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شير را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شير ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد شير

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

ضرورت مصرف روزانه شير براي تمامي گروههاي سني همواره از سوي متخصصان علم تغذيه و سازمان هاي بهداشتي بين المللي از WHO و FAO  توصيه شده است .

امروزه ميزان مصرف شير و فرآورده هاي آن در هر جامعه, يكي از مهمترين شاخص هاي توسعه فرهنگي به شمار مي آيد . بر اساس آخرين يافته هاي علمي در بررسي ارزش غذايي شير و فرآورده هاي آن مصرف ساليانه 200 ليتر از اين ماده غذايي ارزشمند , علاوه بر افزايش رشد و تضمين سلامت جسمي افراد , موجب ارتقاي هوش و قدرت فراگيري آنان ميشود .

افزايش توان كاري , طول عمر و پيشگيري از كار افتادگي زود هنگام , از ديگر مزاياي مصرف روزانه آن است .

اين ويژگي ها زماني تحقق خواهد يافت كه مصرف شير در تمام طول زندگي تداوم داشته باشد و مصرف آن در هيچ مقطع سني قطع نشود. براي اينكه فردي به طور مداوم بتواند از شير استفاده كند و نسبت به مصرف آن دچار عدم تحمل نشود, لازم است بعد از دوران شير خوارگي نيز نوشيدن آن را ادامه دهد. در غير اين صورت , توليد آنزيم هضم كننده قند شير يا لاكتاز در بدن قطع شده و در نتيجه فرد نسبت به مصرف آن در ميانسالي و يا كهنسالي , دچار عدم تحمل ويا عوارض گوارشي ناشي از آن ,از جمله نفخ معده , دلپيچه و حتي اسهال خواهد شد.

بررسي هاي انجام شده در زمينه پذيرش شير و يا عدم پذيرش آن نشان مي دهد كه مردم كشورهاي اروپاي غربي 2درصد و ساكنان آفريقايي و آسيايي بيش از90 درصد نسبت به شيرعدم پذيرش دارند.اين ميزان عدم پذيرش صرفاً نشانگر قطع مصرف شير پس ازدوران شيرخوارگي در ميان مردم كشور هاي آفريقايي و آسيايي است.

اگر چه توليد شير در كشور ايران طي سال 1380 بالغ بر 6/5 ميليون تن بوده , اما بر اساس آمار موجود , مصرف سرانه شير و فرآورده هاي آن , با توجه به هدر رفتن بخش عمده اي از شير در توليد به صورت آب و پنير ويا ضايعات غير قابل اجتناب , 75 كيلوگرم ويا كمتر از آن است.

 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر