7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54271
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1380

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

با دانلود تحقیق در مورد بهداشت رواني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بهداشت رواني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بهداشت رواني ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد بهداشت رواني

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

به نام خدا

 

بهداشت رواني چيزي بيش از فقدان بيماري رواني است. اغلب افراد جامعه از سلامت روان خود غافل بوده و نسبت به آن بي اعتناء ميباشند.

مقدمه

افزايش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون اين مواد پيامدهاي وحشتناکي خواهد داشت که مستقيما نسل جوان و بشريت را تهديد مي‌کند. گسترش شبکه قاچاق بين‌المللي و دام اعتياد ، ميليون‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ مي‌کشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت مي‌رساند. اعتياد يک مسئله بزرگ بهداشتي و بلايي اجتماعي و داراي جنبه‌هاي متعدد اقتصادي، سياسي ، فرهنگي ، رواني ، اخلاقي و حقوقي است. از اينرو آگاهي خانواده‌ها درباره سرانجام نکبت‌بار اعتياد در پيشگيري و مهار آن کمکي موثر به ‌شمار مي‌آيد.

 

اعتياد يک بيماري رواني، اجتماعي و اقتصادي [۱] است که از مصرف غيرطبيعي و غيرمجاز برخي مواد مانند الکل، ترياک، حشيش و... ناشي مي‌شود و باعث وابستگي رواني يا فيزيولوژيک فرد مبتلا (معتاد) به اين مواد مي‌شود و در عملکرد جسمي، رواني و اجتماعي وي تأثيرات نامطلوب بر جاي مي‌گذارد. [۲] بررسي پديده اعتياد در قالب علوم پزشکي، روان‌شناسي و جامعه‌شناسي صورت مي‌گيرد. از سال ۱۹۶۴ ميلادي، سازمان بهداشت جهاني استفاده از عبارت وابستگي دارويي يا وابستگي به دارو را به جاي اصطلاح اعتياد توصيه نموده‌است، اما استفاده از اصطلاح اعتياد هنوز رايج است.

 

 

تعريف اعتياد

اعتياد حالتي است که ناشي از استعمال مداوم بعضي از داروها (موسوم به مواد مخدر) مي‌باشد، به‌طوري که قطع استفاده از اين مواد باعث بروز اختلال در عملکرد بدن انسان مي‌شود. ] اين وابستگي از طرفي باعث تسکين و آرامش موقت و گاهي تحريک و نشاط گذرا براي فرد مي‏گردد و از طرف ديگر بعد از اتمام اين اثرات سبب جستجوي فرد براي يافتن مجدد ماده و وابستگي مداوم به آن مي‏شود. [] در اين حالت فرد هم از لحاظ جسمي و هم از لحاظ رواني به ماده مخدر وابستگي پيدا مي‌کند و مجبور است به تدريج مقدار ماده مصرفي را افزايش دهد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر