10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54340
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1577

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فيزيك در زندگي روزمره

دانلود تحقیق درمورد فيزيك در زندگي روزمره

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فيزيك در زندگي روزمره

با دانلود تحقیق در مورد فيزيك در زندگي روزمره در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فيزيك در زندگي روزمره را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فيزيك در زندگي روزمره ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد فيزيك در زندگي روزمره

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:53 صفحه

قسمتی از فایل:

يكا و وزن

در كتاب زيباي ((راه هاي نو در علم)) نوشته آ.اس. ادينگتون، فيزيك دان و فيلسوف بزرگ انگليسي، چنين مي خوانيم:

“اگر اخبار قديمي را باور كنيم، مي گويند كه هانري اول، شاه انگلستان، در سال 1120 ميلادي يارد را برابر با طول ساعد كشيدة خود تعيين كرده بود. به امر ديويد، شاه اسكاتلند (در سال 1150 ميلادي)، كه ديدگاهي مردمي تر داشت، اينچ برابر ميانگين كلفتي انگشت سه مرد- مردي درشت اندام، مردي با اندام متوسط و مردي ريز اندام- تعيين شده بود. سرانجام، متر اشتباه هاي مساحان قديمي را جاوداني كرد.” اين نقل قول كوتاه گوشه اي از داستان بلند تلاش هاي انسان در راه تعيين يكاهاي اندازه گيري است. نخست ضرورت هر چه بيشتر يكسان كردن يكاهاي اندازه گيري نه تنها در بخش هاي كوچك تك تك شهرها و كشورها، بلكه در سراسر جهان، و سپس نيازهاي روز افزون تعيين دقيق اندازه ها، در پديد آمدن اين يكاها نقش داشتند. در قرن وسطي بسياري از شهرهاي بزرگ يكاهاي اندازه گيري خاص خود را داشتند و حتي تقريباً تا عصر ما نيز كشورهاي مختلق از يكاهاي گوناگوني استفاده مي كردند. با دقتي كه در زمان هاي قديم ممكن بود، تعيين يكاها به خوبي انجام نمي شد. طول ساعد شاه هانري پايه دقيقي براي يكاي طول نبود. احتمالاً در آن زمان ميله اي به طول تقريبي يك ساعد، بريده بودند تا هنگامي كه بهواهند طولي را اندازه بگيرند مجبور نشوند شاه خود را به زحمت اندازند، يا هنگامي كه شاه بميرد، اين اندازه از ميان نرود، و آن وقت اين ميله به مثابه استاندارد طول به كار مي رفت. (منظور از “استاندارد” يكاي اندازه گيري چيزي است كه آن يكا را از طريق ويژگي خاصي به صورت عمومي تجسم مي بخشد.) شاه ديويد به اين مسئله دقيق تر توجه كرده است. ميانگين كلفتي انگشت سه مرد را هميشه مي توان به آساني تعيين كرد؛ اما هميشه درست به يك اندازه به دست نمي آيد. اما اين كار پاسخگوي نيازهاي آن زمان بود.

پيشرفت ارتباطات جهاني، يعني كسترش روز افزون مبادله كالا در سراسر جهان سبب احساس نياز به توافق بر يكاهاي اندازه گيري معني در سراسر جهان شد. اما تلاش در راه دستيابي به دقت هرچه بيشتر يكاهاي اندازه گيري ثابت، از نياز به علم و صنعت ناشي مي شود كه روز به روز دقيق تر و ظريفتر مي شوند. البته همه ملل متمدن در مورد دقت هم عقيده اند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر