8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54348
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1470

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جغرافیای ایران

دانلود تحقیق درمورد جغرافیای ایران

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد جغرافیای ایران

با دانلود تحقیق در مورد جغرافیای ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جغرافیای ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جغرافیای ایران ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد جغرافیای ایران

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

ایران، با نام قبلی پارس كشوری است واقع در غرب آسیا. نام ایران از واژه آریا یعنی قومی كه در روزگار قدیم ساكن آن منطقه بوده اند، گرفته شده است. در سال 1314 دولت ایران از كشورهایی كه با آنها روابط دیپلماتیك داشت در خواست كرد كه بجای واژه "پرشیا" نام فارسی "ایران" را بكار ببرند. وزارت امور خارجه ایران نیز از تمام سفارتخانه های خارجی مستقر در تهران در خواست نمود كه از این پس نام كشور را "ایران" بنامند و نام "ایران" در مكاتبات رسمی و تیتر خبرها بجای "پرشیا" قرار گرفت.

كشور ایران به گواهی همه آگاهان و صاحبنظران، از دیرباز تا امروز خاستگاه و جولانگاه یكی از غنیترین و كهنترین تمدنهای جهان به شمار رفته و در دوران چندین هزار ساله تاریخ خود، همواره در حال گسترش و بالندگی بوده و پایدار و استوار و سرافراز باقی مانده است. آثار بی شمار و درخشان تمدن و فرهنگ ایرانی نیز به گونه های مختلف در یك منطقه جغرافیایی پهناور نمایان است.

منطقه ای كه در مشرق، فلات پامیر و مرزهای شرقی افغانستان را در مینوردد و در شمال غربی و مغرب، ماورای قفقاز و كرانه های دریای سیاه را در بر می گیرد و در شمال و شمال شرقی به آن سوی آمو دریا و بحر خوارزم و در جنوب، سرزمین های فراسوی سواحل خلیج فارس و دریای عمان و دریای سرخ و اقیانوس هند را در خود جای می دهد. همچنین تاثیر این فرهنگ و تمدن كه همواره از یكتا پرستی جان و توان گرفته است و نیز نفوذ و حضور فرهنگ و جهانبینی پر دامنه پویا و توانمند و پر آوازه ایران اسلامی، بر فرهنگ و معارف بسیاری از اقوام و ملل در ادوار گذشته و هم اكنون، تاثیری ژرف، گسترده، چشمگیر و زبانزد همگان است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر