7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54461
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1382

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري

دانلود مقاله درمورد ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري

0 1.4k
دانلود مقاله درمورد ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري

با دانلود مقاله در مورد ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد ارائه راه كارهاي اساسي ويژه بهينه سازي مديريت و كنترل مواد زائد جامد شهري

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

مواد زايد خطرناك، مواد زايد جامد يا مايعي هستند كه به علت كميت، غلظت و يا كيفيت فيزيكي، شيميايي و يابيولوژيكي ميتوانند باعث افزايش ميزان مرگ و مير و يا بيماريهاي بسيار جدي شوند. براساس تعريف آژانس حفاظت محيط زيست ايالات متحده زباله‌هاي خطرناك به مواد زايد جامدي اطلاق ميشود كه بالقوه خطرناك بوده و يا اينكه پس از طي مدت زماني موجبات خطر را براي محيطزيست، فراهم مي كنند از اينرو كنترل مواد زايد جامد و ازجمله زباله‌هاي سمي و خطرناك كه بخشي از آنرا زباله‌هاي بيمارستاني تشكيل مي دهد يك امر اجتناب ناپذيردر مديريت زايدات شهري است. توجه به محيط زيست و حفظ سلامتي انسان و كليه موجودات كره زمين يكي ازاصول اساسي در بقاي زندگي و استفاده از مواهب خدادادي است كه به وفور در اختيار ما قرار دارد. كنترلآلودگي‌هاي محيط ازجمله مواد زايد جامد، بخش مهمي از اين وظيفه را تشكيل ميدهد كه با توجه به اصول وموازين بهداشتي اقتصادي جايگاه ويژه اي را در علوم و فنون جديد به خود اختصاص داده است. بدين لحاظ در اين مجموعه سعي خواهد شد تا در حد امكان مواردي همچون اهميت مسئله، روشهاي مختلف دفن بهداشتي زباله شناخت و طبقه بندي مواد، سيستم‌هاي جمع آوري و حمل و نقل و روش‌هاي دفع مواد به وضوح مورد توجه قرارگرفته و در نهايت، مبادرت به ارائه راه كارهاي اساسي در جهت بهبود شرايط و بهينه سازي تكنولوژي موجود در مديريت مواد زايد جامد كشور نمايد كه در صورت اعمال، بازتاب آن تاثير اساسي در حفظ بهداشت و سلامت محيط زيست جامعه ما خواهد داشت.

كلمات كليدي: مواد زائد جامد، مديريت و كنترل، بهينه سازي

مقدمه:

اصول بهداشت و بهسازي محيط، در هر شهر ايجاب مي كند كه زباله‌ها در حداقل زمان از منازل و محيط زندگيانسان دور شده و در اسرع وقت دفع گردند. پيدايش اين ايده (دفع بهداشتي زباله در محيط زيست) در قرن نوزدهم ميلادي به مشابه يك دستورالعمل بهداشتي، شهروندان را به رعايت آن ملزوم ميساخت. اهميت دفع بهداشتي زباله‌ها موقعي بر همه روشن خواهد شد كه خطرات ناشي از آن‌ها بخوبي شناخته شود. زباله‌ها نه فقط باعث توليد بيماري، تعّفّن و زشتي مناظر مي گردند، بلكه مي توانند به وسيله آلوده كردن خاك، آب و هوا خسارات فراواني را ببار آورند. به همان اندازه كه تركيبات زباله مختلف است، خطرات ناشي از مواد تشكيل دهنده آن‌ها نيز مي توانند متفاوت باشند. جمع آوري، حمل و نقل و آخرين مرحله دفع اين مواد بايستي به طريقي باشد كه خطرات ناشي از آنها درسلامتي انسان به حداقل ممكن كاهش يابد. خطرات ناشي از دفع زباله به طريق غير بهداشتي شامل موارد زير ميباشد:

7,000 تومان